Evästeiden hallinnointityökalumme on väliaikaisesti pois käytöstä. Tästä johtuen osa toiminnallisuuksista, jotka edellyttävät suostumusta evästeiden käyttöön, saattaa puuttua.

LATAA SÄHKÖAUTOSI JA LATAUSHYBRIDISI KOTONA.
Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää lataamisesta kotona.
Lataa akku täyteen kotipihassa.


Latausasema BMW-designilla
Latausasema heille, jotka haluavat helppoa, nopeaa ja turvallista latausta. Lujarakenteinen ja säänkestävä laite ulkokäyttöön LED-valoilla, jotka näyttävät latauksen tilan. Ota yhteyttä Valtuutettuun Jälleenmyyjään hinnoista. Laitteen voi ostaa ilman asennusta.

Älykas latausasema, sisältää asennuksen
Latausasema joka mahdollistaa kuormanhallintaa sekä sisältää 4G yhteyden mahdollistaen langattomia päivityksiä latausasemalle. Valmiudet integroitiin älykotiin. BMW:n testattu ja hyväksymä laite.
Latausasemalla lataat merkittävästi nopeammin kuin tavallisesta seinäpistorasiasta. Latausasemalla lataaminen on turvallista, varmaa eikä lataamisesta aiheudu pääsulakkeen ylikuormitusriskiä. Laitteen asennus koulutetun sähköasentajan toimesta kuuluu vakioasennukseen.

Mode 3 -kaapeli.
Mode 3 -kaapelilla voit ladata julkisissa latauspisteissä tai kotisi latausaseman kautta, jos siinä ei ole kiinteää kaapelia. Latauskaapeli on 5 metriä pitkä, ja sen avulla ladattaessa latausteho on jopa 11 kW mallista riippuen. Mode 3 -kaapeli tulee vakiovarusteena BMW:si mukana.

BMW Flexible Charger
BMW Flexible Charger -latausyksikköä voidaan käyttää yksittäiseen lataukseen tavallisen pistorasian kautta, jolloin korkein latausteho on 1,8 kW (8 A). Tavallisen pistorasian kautta ladattaessa suositellaan 1,4 kW:n (6 A:n) lataustehoa. Lisävarusteena on saatavilla myös adaptereita, joiden avulla voidaan ladata teollisuuden tarpeisiin suunnitelluista pistorasioista jopa 11 kW:n latausteholla. Voit myös hankkia adaptereita, joilla lataaminen onnistuu tavallisen pistorasian kautta ulkomailla. Flexible Charger ja tavallisen pistorasian kautta lataamiseen suunniteltu adapteri kuuluvat automallista riippuen BMW:si vakiovarusteisiin.

Mode 2 -kaapeli.
Mode 2 -kaapelia voidaan käyttää yksittäiseen lataukseen tavallisen pistorasian kautta, jolloin korkein latausteho on 1,8 kW (8 A). Tavallisen pistorasian kautta ladattaessa suositellaan 1,4 kW:n (6 A:n) lataustehoa. Mode 2 -kaapeli tulee vakiovarusteena BMW:si mukana automallista riippuen.

Connected charging.
My BMW -sovelluksen avulla BMW:si lataaminen hoituu näppärästi. Näet aina latauksen tilan ja voit tarkastella lataushistoriaa sekä tietoja suoritettujen latausten kustannuksista. Voit myös tehdä asetukset niin, että saat ilmoituksen, kun tarvittava lataustaso on saavutettu.
LATAUASAJAT 100 KILOMETRIN TOIMINTAMATKALLE
BMW Charging tarjoaa useita eri tapoja BMW:si lataamiseen kotona, töissä tai matkoilla. Kun kotonasi on 11 kW:n latausteholla varustettu latausasema, saat ladattua BMW iX xDrive50:n toimintamatkaksi 100 kilometriä noin 1 tunnissa ja 40 minuutissa. Kaikki latausajat on ilmoitettu optimaalisissa latausolosuhteissa ja WLTC-ajosyklin perusteella.

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 39 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 14 h 35 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 41 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 15 h 2 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 41 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 8 h 31 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

Lataaminen kotona 100 km:n toimintasädettä varten.
Ca 1 h 32 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 7 h 41 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 37 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 14 h 17 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 23 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 12 h 25 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 36 min – Latauslaatikko (11 kW)
Ca 14 h 23 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta

100 kilometrin toimintamatkan lataus kotona.
Ca 1 h 38 min –Latauslaatikko (11 kW)
Ca 8 h 13 min – Tavallinen latauskaapeli tai Flexible Charger (1,4 kW), lataus tavallisen pistorasian kautta
Laskelmassa on huomioitu kulutus ja latausteho. Arvojen oletuksena on, että akun käynnistyslämpötila ja ympäristön lämpötila ovat 29–33 °C. Sertifiointiarvot eivät sisällä muita virtaa kuluttavia toimintoja, kuten istuinlämmitystä, näyttöjä ja ilmastointia. Yksilöllinen kulutus (joka riippuu esim. ajoprofiilista, lämpötilasta ja ympäristöolosuhteista) ja saavutettava latausteho (joka riippuu esim. akun varauksesta ja ajoneuvon ilmastoinnista) voivat vaihdella. Kulutuksen perustana on WLTP Best Case. Lataustehon perustana on suurin mahdollinen latausteho (joka riippuu lataustavasta ja ajoneuvosta).
BMW CHARGING – OHJEET JA KÄYTTÖOPPAAT
Täältä löydät BMW:n lataustuotteiden ohjeet ja käyttöoppaat.
Usein kysyttyä sähköautojen ja lataushybridien lataamisesta.
Paljonko sähköauton lataaminen maksaa?
Kustannukset vaihtelevat sähkösopimuksesi mukaan. Kustannukset on helppo laskea kertomalla sähkökustannukset kilowattituntia kohti akun kapasiteetilla. Esimerkiksi BMW iX3:n akun kapasiteetti on 80 kWh, joka kerrotaan sähkökustannuksilla.
Miten voin ladata sähköautoni tai lataushybridini kotona?
Kaikkien automallien vakiovarusteisiin kuuluu mallista riippuen Mode 2 -kaapeli tai Flexible Charger -latausyksikkö, jota voidaan käyttää yksittäiseen lataukseen tavallisen pistorasian kautta, jolloin korkein latausteho on 1,8 kW. Tavallisen seinäpistorasian kautta ladattaessa suositellaan 1,4 kW:n lataustehoa. Lataustehoa voidaan säätää ajoneuvovalikon asetuksissa.
Flexibel Charger -latausyksiköille on saatavilla lisävarusteena myös adaptereita, joiden avulla voidaan ladata pistorasian kautta ulkomailla tai teollisuuden tarpeisiin suunnitelluista pistorasioista jopa 11 kW:n latausteholla.
Nopeaan ja turvalliseen lataamiseen suositellaan latausasemaa, jonka asennuksen hoitaa latauskumppanimme Virta.
Miten kauan sähköauton lataaminen kestää?
Sähköauton latausaikaan vaikuttavat monet tekijät, kuten akun koko ja latauspaikan latauskapasiteetti. Latauksen nopeuteen vaikuttaa puolestaan akun lämpötila latauksen aikana. Kylmä tai liian lämmin akku hidastaa latausta. Jopa akun varaustila vaikuttaa latauksen nopeuteen.
11 kW:n latausteholla varustetussa latausasemassa BMW iX:n toimintamatkaksi saadaan 100 kilometriä noin 1 tunnissa ja 40 minuutissa.
IONITY-latausasemien huippunopealla latauksella saadaan sama toimintamatka vain 8 minuutin latauksella.
Voinko ajaa sähköautolla, jos kotonani ei ole latausmahdollisuutta?
Kyllä voit. Voit käyttää jatkuvasti kasvavan julkisen BMW Charging -latausverkoston latauspisteitä tai muita käytössä olevia latausasemia, esimerkiksi työnantajasi tarjoamaa latauspistettä. Näet julkiset latausasemat My BMW -sovelluksesta tai auton navigointijärjestelmästä. Näet BMW Charging -latausverkoston piirissä olevat latausasemat myös kartalta, joka löytyy osoitteesta www.bmw-charging.com tai BMW Charging -sovelluksesta.
Miten voin tarkistaa sähköautoni tai lataushybridini latauksen tilan?
Näet BMW-sähköautosi tai -lataushybridisi tämänhetkisen lataustilan ja toimintamatkan helposti My BMW -sovelluksen kautta älypuhelimellasi tai ajoneuvossa.
Minkälainen akun varaus on optimaalisin sähköautolleni?
Optimaalinen varaus on 20–80 prosenttia. Tätä korkeampi tai alhaisempi varaustila on toki mahdollinen, mutta varaustilaksi suositellaan 20–80 prosenttia akun käyttöiän maksimoimiseksi. Latauksen tavoitetaso voidaan helposti asettaa 80 prosenttiin ajoneuvovalikon kautta, eikä sinun tarvitse enää huolehtia muusta.
80 prosentin lataustavoite kattaa kaikki päivittäiset ajomatkat. Jos tarvitset suurempaa toimintamatkaa, sinun tarvitsee vain asettaa suurempi lataustavoite.
Miten vaihtovirralla (AC), tasavirralla (DC) ja High Power Charging -latauspisteessä (HPC) lataaminen eroavat toisistaan?
Sähköauton lataaminen vaihtovirralla (AC) kestää kauemmin, tasavirralla (DC) lataaminen käy huomattavasti nopeammin. Huippunopea lataaminen tasavirralla (DC) on mahdollista esimerkiksi IONITY-yhteistyökumppanimme High Power Charging -latauspisteissä (HPC).
Esimerkiksi BMW iX3:n akun voi ladata HPC-latauspisteissä 150 kW:n latausteholla nollasta 80 prosenttiin vain 34 minuutissa.
Lataushybridejä ladataan ainoastaan vaihtovirralla (AC) pistorasian, latausaseman tai julkisen vaihtovirtalatauspisteen kautta.
Ilman hakasulkeita ilmoitetut arvot koskevat perusmallia, jossa on vakiovarusteinen vaihteisto ja hakasulkeissa ilmoitetut arvot mallia, jossa on lisävarusteinen vaihteisto.
Esitetyt polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä koskevat luvut on määritetty tyyppihyväksynnän ajankohtana voimassa olleen Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 715/2007 mukaisesti. Henkilöautojen kulutuksen ja päästöjen mittaustavasta (WLTP) johtuen autoon valitut varusteet voivat vaikuttaa hiilidioksidipäästöihin ja sitä kautta autoveron määrään sekä auton kokonaishintaan. Pyydä lisätietoja BMW-jälleenmyyjältäsi. Oikeudet rakenteiden ja varusteiden muutoksiin sekä virheisiin pidätetään. Maakohtaisia varusteita ei tässä voida ottaa huomioon. Lisätietoa päästöistä ja WLTP-asetuksesta löydät sivulta www.bmw.fi/wltp.
Lisätietoja uusien henkilöautojen virallisista polttonesteen kulutus- ja CO2-päästötasoista löydät Liikenteen turvallisuusviraston (TraFi) sivuilta autovertaamo.trafi.fi.