ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOA

BMW EfficientLightweight -konsepti.

ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOA

BMW EfficientLightweight -konsepti.

BMW EfficientLightweight -konsepti on malliesimerkki tehokkaan ja dynaamisen ajamisen täydellisestä yhdistettävyydestä. Sillä erityisen kevyiden ja jäykkien materiaalien kuten hiilikuidun käyttö matkustamossa, alumiinin alustassa, suurlujuuksisten terästen korissa tai nykyaikaisimpien magnesiumseosten käyttö moottorissa vähentää polttonesteen kulutusta ja parantaa samalla suoritusarvoja ja ajodynamiikkaa.

ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOABMW EfficientLightweight -konsepti.

BMW EfficientLightweight -konsepti on malliesimerkki tehokkaan ja dynaamisen ajamisen täydellisestä yhdistettävyydestä. Sillä erityisen kevyiden ja jäykkien materiaalien kuten hiilikuidun käyttö matkustamossa, alumiinin alustassa, suurlujuuksisten terästen korissa tai nykyaikaisimpien magnesiumseosten käyttö moottorissa vähentää polttonesteen kulutusta ja parantaa samalla suoritusarvoja ja ajodynamiikkaa.

Read more

VÄHÄINEN PAINO. SUURI KIIHTYVYYS.

VÄHÄINEN PAINO. SUURI KIIHTYVYYS.

Taka-akselista alumiiniseen konepeltiin, M kevytmetallivanteista CFRP-kattoon – tutustu BMW EfficientLightweight -konseptin monipuolisuuteen, esimerkkimallina

BMW M4 Coupé: (1):
Polttonesteen kulutus l/100 km (EU-yhdistetty): 9,1 (8,3)
CO2-päästö g/km (yhdistetty): 209 (194)

Read more

ERINOMAINEN JÄYKKYYS JA TURVALLISUUS: HIILIKUIDUSTA VALMISTETTU MATKUSTAMO.

ERINOMAINEN JÄYKKYYS JA TURVALLISUUS: HIILIKUIDUSTA VALMISTETTU MATKUSTAMO.

Ensimmäisillä sarjatuotannosta valmistuneilla hiilikuitumatkustamoilla BMW i mullistaa autonvalmistuksen. Sillä näin BMW asettaa uusia mittapuita kevytrakenteiden alalla. Erinomaisen lujuutensa ansiosta se toisaalta tarjoaa matkustajille parhaan mahdollisen turvan onnettomuustilanteissa, toisaalta se on kuitenkin riittävän kevyt kompensoidakseen korkeajänniteakun tuoman lisäpainon. Tulos: enemmän turvallisuutta ja avara, mukava tilantunne painon säästyessä – ja dynamiikan parantuessa näin entisestään.
Hiilikuitu-hightechmateriaalin käyttö BMW i3- ja BMW i8-mallien kaltaisten autojen suursarjatuotannossa on tähän saakka ainutkertaista. Pitkään tämän materiaalin käyttö oli vain rajallista, koska materiaalia työstettiin vain käsin. Nykyisin BMW Group tuottaa hiilikuitunsa ja hiilikuitulevynsä itse ja mahdollistaa näin suursarjatuotannon autonvalmistuksessa.

Polttonesteen kulutus ja CO2-päästöt.

  • Ilman hakasulkeita ilmoitetut arvot koskevat perusmallia, jossa on vakiovarusteinen vaihteisto ja hakasulkeissa ilmoitetut arvot mallia, jossa on lisävarusteinen vaihteisto.

    Esitetyt polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä koskevat luvut on määritetty tyyppihyväksynnän ajankohtana voimassa olleen Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 715/2007 mukaisesti. Henkilöautojen kulutuksen ja päästöjen mittaustavasta (WLTP) johtuen autoon valitut varusteet voivat vaikuttaa hiilidioksidipäästöihin ja sitä kautta autoveron määrään sekä auton kokonaishintaan. Pyydä lisätietoja BMW-jälleenmyyjältäsi. Oikeudet rakenteiden ja varusteiden muutoksiin sekä virheisiin pidätetään. Maakohtaisia varusteita ei tässä voida ottaa huomioon. Lisätietoa päästöistä ja WLTP-asetuksesta löydät sivulta www.bmw.fi/wltp.

    Lisätietoja uusien henkilöautojen virallisista polttonesteen kulutus- ja CO2-päästötasoista löydät Liikenteen turvallisuusviraston (TraFi) sivuilta autovertaamo.trafi.fi.