SUORAT OVAT VAIN ARKOJA KAARTEITA.

BMW M2 Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

SUORAT OVAT VAIN ARKOJA KAARTEITA.

BMW M2 Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

Valmistettu spontaaneihin kiihdytyksiin ja nopeisiin kaarteisiin. Äärimmäinen ajoelämys, joka ei enää jätä rauhaan. BMW M2 Coupén ominaisuuksiin kuuluvat ketteräliikkeisyys, dynamiikka ja väkevä soundi, joten se on tyypillinen M auto. Lisävarusteeksi on tarjolla seitsenvaihteinen M kaksoiskytkinvaihteisto erityisen nopeisiin vaihteen vaihtoihin. M komposiittijarrut on suunniteltu todella kovaan rasitukseen. Vakiovarusteisiin kuuluu säätyvä M tasauspyörästölukko, joka takaa maksimaalisen ajovakauden ja pidon. Tämä on auto, jolla hallitset jokaista ajo-osuutta.

SUORAT OVAT VAIN ARKOJA KAARTEITA.BMW M2 Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

Valmistettu spontaaneihin kiihdytyksiin ja nopeisiin kaarteisiin. Äärimmäinen ajoelämys, joka ei enää jätä rauhaan. BMW M2 Coupén ominaisuuksiin kuuluvat ketteräliikkeisyys, dynamiikka ja väkevä soundi, joten se on tyypillinen M auto. Lisävarusteeksi on tarjolla seitsenvaihteinen M kaksoiskytkinvaihteisto erityisen nopeisiin vaihteen vaihtoihin. M komposiittijarrut on suunniteltu todella kovaan rasitukseen. Vakiovarusteisiin kuuluu säätyvä M tasauspyörästölukko, joka takaa maksimaalisen ajovakauden ja pidon. Tämä on auto, jolla hallitset jokaista ajo-osuutta.

VAIHTEISTOVAIHTOEHDOT.

Kuusivaihteinen M vaihteisto.

Kevyen ja kompaktin rakenteensa ansiosta kuusivaihteinen M manuaalivaihteisto edustaa älykästä kevytrakenteiden käyttöä. Sen sisällä synkronointirenkaiden uudenlaiset hiilikuitukitkapinnat parantavat vaihtamismukavuutta, ja kuivasumppuvoitelu tehostaa öljyn saantia.

M kaksoiskytkinvaihteisto, jossa Drivelogic.

Vaihtamiset vedon katkeamatta, kytkintä käyttämättä, kaasupoljinta keventämättä: Drivelogic-järjestelmällä varustettu seitsenvaihteinen M kaksoiskytkinvaihteisto. Vaihteet kytkeytyvät automaattisesti, tai ne voi kytkeä manuaalisesti ohjauspyörän vaihdekatkaisimilla tai valitsinvivulla. Launch Control takaa parhaan kiihtyvyyden paikaltaan lähdettäessä.

M TAKAÄÄNENVAIMENNIN.

M TAKAÄÄNENVAIMENNIN.

M autoille ominainen takaäänenvaimennin, jossa on kaksi kaksoispakoputkenpäätä, optimoi M voimanlähteen tehoa ja ympäristökäyttäytymistä vähäisellä pakokaasun vastapaineella. Sähkötoiminen pakokaasuläpänohjaus tekee luonteikkaan urheilullisesta soundista täydellisen.

SÄÄTYVÄ M TASAUSPYÖRÄSTÖLUKKO.

Säätyvä M tasauspyörästölukko, joka jakaa vetävän voiman takapyörille täysin muuntuvasti, optimoi vetopitoa ja ajovakautta dynaamisissa kaistanvaihdoissa ja kiihdytettäessä kaarteesta suoralle, suurissa kaarrenopeuksissa, epätasalaatuisilla tienpinnoilla, lumella, soralla ja jäällä. Se takaa täsmällisen ohjattavuuden äärimmäisissäkin poikittaiskiihtyvyyksissä. Jatkuva, portaaton tasauspyörästölukon säätö tasoittaa ajokäyttäytymistä ja parantaa siten hallittavuutta äärimmäisissä ajotilanteissa.
Pidon optimointiin käytetään elektronisesti ohjattua lamellilukkoa, jolla pienennetään takapyörien välisiä kierroslukueroja. Moottoriurheilusta peräisin oleva järjestelmä on elektronisen ohjausyksikön välityksellä yhteydessä dynaamiseen ajovakauden valvontaan (DSC). Järjestelmä varmistaa aktiivisesti, että käytössä on aina tilanteen vaatima lukitusmomentti, joka voi olla 0–100 prosenttia. Näin saadaan neutraloitua pienimmätkin kierroslukuerot vetävien pyörien väliltä – ilman että auto pyrkii aliohjautumaan. Säätyvä M tasauspyörästölukko takaa näin optimaalisen pidon ja suuntavakaan, täydellisen ohjattavuuden ja muuntaa moottorin voiman lähes kokonaan vetäväksi voimaksi.

KILPAURHEILIJAN LUONNE.

Vastustamaton dynamiikka, uskomaton ketteräliikkeisyys, täsmällinen ohjattavuus: kolme tuntomerkkiä, joista M autot on tunnettu jo iät ja ajat. BMW M2 Coupén ajonautinto perustuu pitkälle kehitettyyn tekniikkaan, joka on testattu äärimmäisissä oloissa. Näin auto on milloin tahansa valmiina täydelliseen kiihdytykseen ja tarjoaa maksimaalisen pidon. Keskeisiä komponentteja on optimoitu moottoriurheilua muistuttavissa oloissa tapahtuvaa ajoa silmällä pitäen ja niiden huippusuorituskyky on testattu. DSC jossa on M Dynamic Mode, sähkötoiminen ohjaustehostin ja sen M autojen oma Servotronic-ohjaustehostin, samoin kuin etu- ja taka-akselin kevytrakennekonsepti tekevät jännittävästä autokonseptista täydellisen.

  • Valmiina kilparadoille

    Kilparadoilla esiintyvät suuret poikittais- ja pitkittäiskiihtyvyydet rasittavat öljynsaantia aivan erityisesti. Moottoriurheiluun liittyvällä tietotaidollaan BMW M GmbH:n insinöörit takaavat varman öljynsaannin sekä arkikäytössä että kilparadoilla.

  • M Dynamic Mode

    M Dynamic Mode, joka on dynaamisen ajovakauden valvonnan (DSC) toiminto, sallii pyörien luistaa tiettyyn rajaan saakka ja parantaa siten ajodynamiikkaa tuntuvasti. DSC vastustaa ali- ja yliohjautumista kohdennetusti, kun taas M Dynamic Mode sallii maksimaalisen sivuttais- ja pitkittäisdynamiikan koko potentiaalin hyödyntämisen. DSC:n tarjoama tuki säilyy kuitenkin käytettävissä.

  • M Servotronic

    M Servotronic sopeuttaa ohjausvoimat ajonopeuden mukaan. Ohjaustuntuma on tarkka ja täsmällinen myös suuremmissa ajonopeuksissa. Ohjauksen tehostusvoima suurenee ja välitys nopeutuu autoa pysäköitäessä, hitaasti ahtaissa paikoissa ajettaessa tai mutkaisella tiellä ajettaessa.

M KOMPOSIITTI-JARRULEVYT.

M KOMPOSIITTI-JARRULEVYT.

Erilaisten materiaalien käytön ansiosta M Compound -jarrut varmistavat auton erinomaiset hidastuvuusarvot, jarrujen häipymättömän hyvänä pysyvän tehon ja jarrulaitteiden pitkäikäisyyden. Lisäksi materiaalivalinnat keventävät painoa, mikä osaltaan vaikuttaa positiivisesti auton reagointiherkkyyteen, dynamiikkaan ja kiihtyvyyteen. Näiden suuretehojarrujen metallisinisiksi maalatuissa jarrusatuloissa on koristeena M logot.

NEROKAS KEVYTRAKENTEIDEN KÄYTTÖ.

Kevytrakenteinen etu-akseli.

Vähentämällä jousittamattomia massoja kevytrakenteinen etuakseli takaa upeamman ajodynamiikan, paremman pidon ja optimoidun jousitusmukavuuden. Samalla akselikuorman jakautuminen optimoituu, mikä neutraloi ajokäyttäytymistä ja parantaa auton hallittavuutta äärirajoilla.

Kevytrakenteinen taka-akseli.

Kevytrakenteinen taka-akseli alentaa osaltaan auton painoa ja parantaa siten ketteräliikkeisyyttä, dynamiikkaa ja kiihtyvyyttä, ja jousittamattomien massojen väheneminen lisää pitoa ja optimoi jousitusmukavuutta.

BMW EFFICIENT DYNAMICS -TEKNIIKAT.

BMW EFFICIENT DYNAMICS -TEKNIIKAT.

BMW EfficientDynamics auttaa saamaan enemmän irti jokaisesta litrasta polttonestettä: enemmän tehoa, paremman tehotaloudellisuuden ja upeamman ajonautinnon. Upea dynamiikka teknisillä ratkaisuilla, jotka pienentävät polttonesteen kulutusta ja samalla lisäävät ajamisen iloa – jokaisessa BMW:ssä.