BMW M3

BMW M-AUTOT YLEISESITTELYSSÄ.

BMW M-AUTOT YLEISESITTELYSSÄ.

KOEAJO JA HINNASTOT.

BMW M135i xDrive luo kompaktiluokan käsitteet uusiksi. Ärhäkällä 4-sylinterisellä M TwinPower Turbo -bensiinimoottorilla varustettu BMW M135i xDrive tarjoaa dynaamista ajamisen iloa ensi hetkestä alkaen.. Täydellisesti yhteen sovitetut alustateknologiat kuten M Sport -tasauspyörästö, BMW xDrive, Steptronic Sport -automaattivaihteisto ja M urheiluohjaus mahdollistavat hyvän reagointiherkkyyden ja optimaalisen kaarrekäyttäytymisen. Ulkopuolen vahvat yksityiskohdat kuten M135i xDriven ritiläkennoinen jäähdyttimen säleikkö, M takaspoileri ja kaksi 100 mm pakoputkenpäätä korostavat auton urheilullista olemusta.

BMW 2-sarjan Coupé M -autojen muotoilu ja konsepti polveutuvat BMW M GmbH:n historiasta. Niissä yhdistyvät korkea suorituskyky ja klassinen takaveto sekä modernien M-autojen tarkkuus ja ketteryys. Mallille ominaiset etu- ja takahelmat optimoivat ilmankulun ja aerodynamiikan.

Muotoilu, joka henkii adrenaliinia. Voima, joka menee ihon alle heti ensimmäisestä hetkestä alkaen. Yhdistelmä ehdotonta tarkkuutta ja erinomaista ketteryyttä, mikä määrittele urheilullisen ajokokemuksen uudelleen. BMW M550d xDrive Touring on tyylikäs, monipuolinen ja täynnä puhdasta voimaa.

Sporttiset alustat ja tehokkaat kuusisylinteriset M TwinPower Turbo -bensiinirivimoottorit mahdollistavat henkeäsalpaavan suorituskyvyn.

BMW M240i Coupé on urheilullisuuden ja arkikäytettävyyden täydellinen yhdistelmä. Sen 6-sylinterisen M TwinPower Turbo -bensiinimoottorin teho on 250 kW (340 hv). Urheilullinen teho takaa dynaamisen ajonautinnon M Sport -alustan ja 8-vaihteisen Steptronic Sport -automaattivaihteiston kanssa. Lisäturvaa ja -vakautta tuo lisävarusteena saatava älykäs BMW xDrive -nelivetojärjestelmä

BMW M2 Competition tekee vaikutuksen tehon, ketteryyden ja tarkkuuden upealla yhdistelmällä. Urheilullisessa M-autossa on ärhäkkä 6-sylinterinen High-Performance M TwinPower Turbo -bensiinimoottori, jonka teho on 302 kW (410 hv) ja vääntö 550 Nm. Paino-optimoitu biturbo takaa maksimaalisen voiman ja dynamiikan. M-alusta tarjoaa erinomaisen ajodynamiikan ja ketteryyden aktiivisella M-tasauspyörästöllä. Ainutlaatuiset M-mallien designelementit ulkona ja sisällä korostavat auton poikkeuksellisen urheilullista luonnetta.

BMW M2 CS on BMW 2-sarjan Coupé M -autojen voimakkain edustaja – vaikuttava tehopakkaus, jonka jokainen yksityiskohta on suunniteltu tehoa ja kilparatakäyttöä silmällä pitäen. Huipputehokas, 6-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori tuottaa huikean 331 kW:n (450 hv) tehon ja 550 Nm:n väännön. M Sport -pakoputkisto antaa M-mallille tyypillisen äänen. Pitkälle kehitetyt ja täydellisesti sovitetut ominaisuudet, kuten mukautuva M-alusta, tehokkaat M Sport -jarrut tai nopea 7-vaihteinen M-kaksoiskytkinvaihteisto, jossa on Drivelogic, takaavat adrenaliinia huokuvan ajonautinnon niin tiellä kuin kilparadallakin. Ulkopuolen ainutlaatuiset hiilikuituelementit (CFK) optimoivat painon jakautumisen sekä aerodynamiikan ja huokuvat ylivoimaista urheilullisuutta.

 

BMW M235i xDrive Gran Coupé tekee vaikutuksen joka suunnasta katsottuna. Keulan, kylkien ja perän voimakkaat mittasuhteet luovat yhdessä elegantin Coupé-linjan kanssa vertaansa vailla olevan olemuksen. Sisätilan urheilullista ja modernia tunnelmaa leimaavat ainutlaatuiset M-designyksityiskohdat ja laadukas viimeistely. BMW M235i xDrive Gran Coupén konepellin alla työskentelee tehokas 4-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori. Ärhäkkä moottori tarjoaa muun muassa optimoidun ilmanohjaimen, suurtehojäähdytyspaketin ja M-pakoputkiston, jossa on ohjatut pakokaasuläpät. Älykkäällä xDrive-nelivedolla varustettu auto tuottaa näin valtavan ajodynamiikan ja samanaikaisesti vahvan pidon.

Jo paikoillaan ollessaan BMW M4 Coupé ilmentää kaikkea, mitä M-auton kuuluukin: vahvaa dynamiikkaa, ketterää urheilullisuutta ja upeaa moottoriurheilun DNA:ta. Ajoneuvon varustuksiin kuuluvat M Competition -paketti, 331 kW:n (450 hevosvoiman) kuusisylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori, 7-vaihteinen M-kaksoiskytkinvaihteisto, jossa on Drivelogic ja tarkkuustyökaluja, kuten M Servotronic, aktiivinen M-tasauspyörästö ja mukautuva M-alusta. Näin se on aina valmiina kisaan. Vain fysiikan lait ovat rajana. Auto valloittaa ajoluonteellaan, joka tuo ihmisen ja koneen ennennäkemättömällä tavalla yhteen.

Pilviä hipova intensiteetti: M Competition -paketti ja 331 kW:n (450 hevosvoiman) kuusisylinterisellä M TwinPower Turbo -bensiinirivimoottorilla sekä moottoriurheilusta tutuilla innovaatioilla varustettu BMW M4 Cabrio takaa adrenaliinin täyteisen huipputehon ja rajattoman ajamisen ilon. 7-vaihteisen M-kaksoiskytkinvaihteiston ansiosta M-moottori kiihdyttää vetävää voimaansa katkoksitta aina äärirajoille saakka, ja aktiivinen M-tasauspyörästö, adaptiivinen M-alusta ja M Servotronic -ohjaustehostin mahdollistavat erittäin täsmälliset ohjausliikkeet. Ainutlaatuinen kokemus, johon ei tarvita edes avointa hardtop-kattoa. Ajamisen ilo nousee M-autolla aivan uusille tasoille.

Jännittävän eleganttia muotoilua. Voimaa enemmän kuin koskaan aiemmin. M xDrivella varustetun BMW M5:n uusi sukupolvi on kannanotto huippuluokan insinööritaidon ja innovatiivisen ajoälyn puolesta. Ennennäkemättömien ajodynaamisten ulottuvuuksien saavuttamiseksi aina äärirajoilla saakka.
Huomattavan suuri teho, erityinen alustasovitus, joka käsittää myös kaikki tärkeät säätöjärjestelmät, sekä mallille tunnusomaiset korkeakiiltoisen mustat yksityiskohdat – näillä avuilla BMW M5 Competitionilla on vain yksi tavoite: pysyä kilpailijoiden edellä.
BMW M550i xDrive ja BMW M550d xDrive tekevät vaikutuksen urheilullisuudellaan, mukavuudellaan ja erinomaisella arkikäytettävyydellään. 390 kW:n (530 hv) tehon tuottava BMW M550i tarjoaa upean dynaamisen ajoelämyksen. BMW M550d vakuuttaa 294 kW:n (400 hv) tehollaan, 760 Nm:n väännöllään ja erityisen suurella tehokkuudellaan. Täydellisesti yhteen sovitetut komponentit, kuten BMW:n älykäs nelivetojärjestelmä xDrive ja adaptiivinen M alusta Professional, takaavat optimaalisen ajovakauden ja ketteryyden.

BMW 8-sarjan Gran Coupé M -autot ovat ainutlaatuisia neliovisia urheiluautoja, joissa yhdistyvät huippuluokan dynamiikka ja ketteryys, urheilullinen ja elegantti muotoilukieli sekä äärimmäisen ylellinen sisätila. Tämän eksklusiivisen mallisarjan huipentumana on huippusuorituskykyinen BMW M8 Competition Gran Coupé -urheiluauto. Sen erittäin tehokas, 8-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori tuottaa huikean 460 kW:n (625 hv) tehon ja sinkoaa auton vain 3,2 sekunnissa nollasta sataan. Moottoriurheilun innoittamien suurtehokomponenttien ja vakiovarusteisen M xDriven ansiosta tämä M-auto tarjoaa ensiluokkaista ajodynamiikkaa ja ketteryyttä.

M xDrivella varustettu BMW M8 Gran Coupé on ylellinen urheiluauto, joka takaa erinomaisen suorituskyvyn ja adrenaliinin täyteisen ajamisen ilon. Tämän varmistavat huipputehokas, 8-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori, joka tuottaa 441 kW:n (600 hv) tehon, sekä lukuisat moottoriurheilusta innoituksensa saaneet voimansiirto- ja alustakomponentit, kuten 8-vaihteinen, Drivelogicilla varustettu M Steptronic -automaattivaihteisto, adaptiivinen M-alusta ja aktiivinen M-tasauspyörästö.

BMW M850i xDrive Gran Coupé tarjoaa optimaalisen yhdistelmän urheilullisuutta ja arkikäytettävyyttä. Sen voimakas, 8-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori kehittää 4,4 litran iskutilavuudellaan 390 kW:n (530 hv) tehon ja 750 Nm:n väännön. Yhdessä optimaalisesti sovitettujen voimansiirto- ja alustakomponenttien kanssa se tuottaa ketterän ja huippudynaamisen ajoelämyksen – sitä täydentävät upeasti myös kuljettajakeskeinen ohjaamo sekä urheilullinen ja ylellinen sisätilakonsepti.

BMW X3 M -autoissa yhdistyy BMW X3:n seikkailunhaluisuus ja BMW M:n ainutlaatuinen sporttisuus. BMW X3 M -autossa on leimallinen moottoriurheilugeeni, ja se tarjoaa korkeimman tason ajodynamiikkaa – BMW X3 M Competition -paketissa se näkyy sitäkin enemmän. BMW X3 M Competition innostaa suorituskyvyllään ja ainutlaatuisuudellaan kaikilla teillä ja kilparadoilla. BMW X3 M40i ja BMW X3 M40d vakuuttavat tasapainoisella yhdistelmällä suorituskykyä, mukavuutta ja tehokkuutta.

BMW X3 M Competition -paketissa on äärimmäisen tehokas kuusisylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori. Ajoneuvo kiihdyttää 375 kW:n teholla (510 hv) ja 600 Nm:n väännöllä henkeäsalpaavassa 4,1 sekunnissa nollasta sataan km/h. M xDrive ja aktiivinen M-tasauspyörästö, M-alusta ja M Servotronic -ohjaustehostus sekä 8-vaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto takaavat maksimaalisen ajodynamiikan ja ketteryyden.

BMW X3 M:ssä on huipputehokas kuusisylinterinen M TwinPower -bensiinimoottori, jonka teho on vakuuttavat 353 kW (480 hv). Upea 600 Nm:n vääntö takaa kiihtyvyyden 0:sta 100 km/h:iin 4,2 sekunnissa. BMW X3 M:n varusteisiin kuuluvat M xDrive ja aktiivinen M-tasauspyörästö, M-alusta ja M Servotronic -ohjaustehostin sekä 8-vaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto, mikä takaa BMW X3 M:lle ajodynamiikan upeimman tason.

BMW X3 M40i:n moottorina toimii tehokas kuusisylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori. Moottori tarjoaa 260 kW:n (354 hv) tehon ja 500 Nm:n maksimiväännön. Mukautuvan M-alustan, mukautuvan sport-ohjauksen, vakiovarusteisiin kuuluvan M Sport -jarrun, BMW xDriven ja 8-vaihteisen Steptronic -sport-automaattivaihteiston ansiosta ajoneuvolla on ihanteelliset sivuttais- ja pitkittäissuuntaiset ominaisuudet, jotka takaavat intensiivisen ajamisen ilon.

BMW X3 M40d:n sydän on kuusisylinterinen M TwinPower -dieselmoottori, jossa on kaksi TwinScroll-pakokaasuahdinta ja Common Rail -suoraruiskutus. Moottorin teho on 240 kW (326 hv) ja vääntö huikeat 680 Nm. Optimaalisesta ajodynamiikasta vastaavat mukautuva M-alusta, mukautuva sport-ohjaus, vakiovarusteisiin kuuluva M Sport -jarru, BMW xDrive sekä 8-vaihteinen Steptronic-sport-automaattivaihteisto.

BMW X4 M -autot ovat voimakasluonteisia. Ne yhdistävät M-auton urheilullisuuden ja BMW X4:n ekspressiivisen luonteen. Tuloksena on neljä tunteisiin vetoavaa urheiluautoa, jossa on suuri määrä intohimoa ja adrenaliinia. BMW X4 M -autossa on leimallinen moottoriurheilugeeni, ja se tarjoaa korkeimman tason ajodynamiikkaa – BMW X3 M Competition -paketissa tämä näkyy vieläkin enemmän. BMW X3 M Competition innostaa suorituskyvyllään ja ainutlaatuisuudellaan kaikilla teillä ja kilparadoilla. BMW X4 M40i ja BMW X4 M40d vakuuttavat tasapainoisella yhdistelmällä suorituskykyä, mukavuutta ja tehokkuutta.

BMW X4 M Competition -paketissa on äärimmäisen tehokas kuusisylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori. Korkean kierrosluvun moottorin teho on 375 kW (510 hv), ja ajoneuvo kiihdyttää 600 Nm:n väännöllä vain 4,1 sekunnissa 0:sta 100 km/h:iin. Varusteisiin kuuluvat M xDrive ja aktiivinen M-tasauspyörästö, M-alusta ja M Servotronic -ohjaustehostin sekä 8-vaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto takaavat BMW X4 M:lle ajodynamiikan upeimman tason.

BMW X4 M:ssä on huipputehokas kuusisylinterinen M TwinPower -bensiinimoottori, jonka teho on vakuuttavat 353 kW (480 hv). Upea 600 Nm:n vääntö takaa kiihtyvyyden 100 km/h:iin 4,2 sekunnissa. BMW X4 M:n varusteisiin kuuluvat M xDrive ja aktiivinen M-tasauspyörästö, M-alusta ja M Servotronic -ohjaustehostin sekä 8-vaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto, mikä takaa BMW X4 M:lle ajodynamiikan upeimman tason.

BMW X4 M40i:n moottorina toimii tehokas kuusisylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori. Moottori tarjoaa 260 kW:n (354 hv) tehon ja 500 Nm:n maksimiväännön. Mukautuvan M-alustan, mukautuvan sport-ohjauksen, vakiovarusteisiin kuuluvan M Sport -jarrun, BMW xDriven ja 8-vaihteisen Steptronic -sport-automaattivaihteiston ansiosta ajoneuvolla on ihanteelliset sivuttais- ja pitkittäissuuntaiset ominaisuudet, jotka takaavat intensiivisen ajamisen ilon.

BMW X4 M40d:n sydän on kuusisylinterinen M TwinPower -dieselmoottori, jossa on kaksi TwinScroll-pakokaasuahdinta ja Common Rail -suoraruiskutus. Moottorin teho on 240 kW (326 hv) ja vääntö huikeat 680 Nm. Optimaalisesta ajodynamiikasta vastaavat mukautuva M-alusta, mukautuva sport-ohjaus, vakiovarusteisiin kuuluva M Sport -jarru, BMW xDrive sekä 8-vaihteinen Steptronic-sport-automaattivaihteisto.

BMW X7 M -autoissa yhdistyy X:lle tyypillinen offroad-suorituskyky BMW:n luksusluokan ainutlaatuisuuteen ja BMW M:n urheilullisuuteen. Tuloksena on kaksi erittäin dynaamista luksus-SAV-autoa, jotka ovat valmiita kaikkiin maastoihin.
 

BMW X7 M50d vakuuttaa tyylikkäällä muotoilulla, erinomaisella ajodynamiikalla sekä mukavuuden, luksuksen ja tehokkaan suorituskyvyn yhdistelmällä. Voimakas 6-sylinterinen M TwinPower Turbo -dieselrivimoottori tuottaa 294 kW:n (400 hv) tehon ja 760 Nm:n huikean väännön. Tehokkuutta täydentävät erityisesti M-malliin sovitettu alusta, M Sport -tasauspyörästö ja mukautuva sport-ohjaustehostus.
 

BMW X7 M50i -mallille ovat ominaisia maksimaalinen teho, tarkkuus ja ketteryys. Tämän takaavat paitsi 8-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori 530 hv:n teholla ja 750 Nm:n vääntömomentilla, myös 8-vaihteinen Steptronic Sport -vaihteisto, tarkasti sovitettu alusta ja vakiovarusteiset M Sport -jarrut. Ylivertaiset sisätilat: ylellinen tunnelma ja uusimmat tekniikat.

BMW M340i xDrive ja M340d xDrive Touring tuovat arkeen aitoa moottoriurheilutunnelmaa. Jopa 375 hv:n (275 kW) 6-sylinteristen BMW M TwinPower Turbo -rivimoottorien ja maksimaalisen dynamiikan takaavien M-alustakomponenttien avulla ne tuottavat sekunnin murto-osissa voiman, joka ilmentää aitoa intohimoa moottoriurheiluun. Vaikuttavan tilavalla 1 510 m3:n tavaratilalla ja lukuisilla innovatiivisilla säilytysratkaisuilla varustettuina ne näyttävät kyntensä niin ohituskaistalla kuin pitkillä ajomatkoilla.

* Saatavissa alkaen 11/2019. Tiedot ovat tilapäisiä.

Etsitpä sitten uutta tai käytettyä M-autoa, löydät kaikki tarvitsemasi tiedot, testiraportit sekä rahoitus- ja leasing-tarjoukset ajankohtaisista BMW M -malleista täältä. Täältä löydät myös luonnollisesti jälleenmyyjäliikkeen, jossa voit varata itsellesi koeajon.

Lue lisää
BMW M-autot, BMW M-ajoneuvot vauhdissa kilparadalla

TUTUSTU BMW M:N KEHITYSKAAREEN.

Intohimoa moottoriurheilua, ylellisyyttä ja täydellisyyttä kohtaan – BMW M-autoja on valmistettu näissä tunnelmissa jo lähes 50 vuotta! Tutustu mallistoomme legendaarisesta BMW M1:stä M3:een ja uusimpaan BMW M8 -autoon, jotka vakuuttavat poikkeuksellisella suorituskyvyllään. Voit valita autoosi omien mieltymystesi mukaiset varusteet BMW Individual- ja BMW M Performance Parts -valikoimista.

Lue lisää

TUTUSTU BMW M:N KEHITYSKAAREEN.

BMW M1 (E26).

BMW M-autot, BMW M1 E26, kolmen neljäsosan näkymä pysähtyneenä olevan auton keulasta

Silloisen BMW Motorsport GmbH:n ensimmäinen auto ihastutti 70-luvun lopulla ajattoman tyylikkäällä kiilamaisella korillaan. Legendaarisen Giorgio Giugiaron suunnitteleman auton muotokieli perustuu Turbo Concept -autoon vuodelta 1972, joka oli peräisin pitkäaikaisen BMW-suunnittelijan, Paul Bracqin, kynästä. Kapeat jäähdyttimen säleiköt, käännettävät ajovalot ja selkeät linjat yhdistyvät esteettiseksi ja dynaamiseksi kokonaisuudeksi. Eikä teho jää legendaarisuudessa toiselle sijalle: Auto oli vuoteen 1983 saakka nopein saksalainen sarjatuotantoajoneuvo. Keskimoottorilla varustettu urheiluautojen supertähti saavuttaa selvästi yli 260 km/h:n huippunopeuden, mikä vakiintuu tieliikennekäyttöön suunniteltujen M-autojen perinteeksi.

Vuosina 1979–1981 valmistettiin ainoastaan 460 yksilöä, sillä autot rakennettiin kokonaan käsin. Kuljettajan istuimelle päässeet harvat onnelliset kertovat poikkeuksellisen upeista ajo-ominaisuuksista, vaikuttavasta dynamiikasta kaarreajossa ja 3,5-litraisesta moottorista, joka nosti kierroksia valtavan nopeasti.

Tuotantoaikaväli: 1978–1981

Moottorit: 3,5-litraiset (204 kW, 277 hv), 6-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 359 mm / 1 824 mm / 1 138 mm

BMW 1-SARJAN M COUPÉ (E82).

BMW M-autot, BMW 1-sarjan M Coupé E82, kolmen neljäsosan näkymä tiellä ajavan auton keulasta

BMW 1-sarja on vakuuttanut kompaktin auton urheilullisuutta ja käsittelyn helppoutta arvostavat kuljettajat jo vuodesta 2004. Silti BMW 1-sarjan M Coupé on ollut saatavana vasta vuodesta 2011. Kahden pakokaasuahtimen ansiosta 6-sylinterisessä bensiinimoottorissa on upeat 340 hevosvoimaa (250 kW). Lyhyen akselivälin ja tavalliseen BMW 1-sarjalaiseen verrattuna suuremman raideleveyden antama ajotuntuma huokuu poikkeuksellista dynamiikkaa. Autoja valmistettiin vuoteen 2012 mennessä yli 6 300 kappaletta. Kolme vuotta myöhemmin BMW M2 jatkoi samalla linjalla vieden konseptin seuraavalle tasolle. Urheiluauton parhaat ominaisuudet sulautuvat kompaktin kokoiseen autoon.

Tuotantoaikaväli: 2011–2012

Moottorit: 3,0-litraiset (250 kW, 340 hv), 6-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 380 mm / 1 803 mm / 1 420 mm

BMW M2 (F87, G87).

BMW M mallit BMW M2 G87 näkymä tiellä ajavan auton keulasta

BMW M2:n toinen sukupolvi tulee saataville vuonna 2022, BMW M GmbH:n 50-vuotisjuhlavuonna – kunnioittaen ainutkertaisella M-luonteellaan puhdasta moottoriurheilutunnelmaa. Auton uusi ilmeikäs ulkoasu, klassinen laatikkorakenne, kompaktit mittasuhteet ja vaikuttava olemus lupaavat puhdasta ajamisen iloa maksimaalisella hallinnalla. Täydellisesti mukautetut M-alustakomponentit ja tehokas 6-sylinterinen BMW M TwinPower Turbo -bensiinimoottori mahdollistavat vaikuttavan 338 kW:n (460 hv:n) suorituskyvyn ansiosta kiihtyvyyden 0–100 km/h vain 4,1 sekunnissa ja huippunopeuden 250 km/h. 
 

BMW M2:n tuotantoaikaväli: vuodesta 2015 nykyhetkeen, M2 Competition: 2018–2020, M2 CS: 2020
 

Moottorit: 3,0-litraiset (338 kW, 460 hv), 6-sylinteriset 
 

Pituus/leveys/korkeus: 4 580 mm / 1 887 mm / 1 403 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

BMW M-autot, BMW M3 G80, näkymä tiellä ajavan auton keulasta

Alun perin BMW M3:sta (E30/2S, E30/2SC) piti tulla tieliikenteeseen sopiva versio kilpa-autosta. Siitä kiinnostuttiin kuitenkin niin valtavasti, että A-ryhmän säännöstön edellyttämät 5 000 kappaletta eivät alkuunkaan riittäneet vastaamaan kysyntään. Auto uhkuu jo ulkopuoleltaan suunnatonta dynamiikkaa leveistä lokasuojistaan helposti tunnistettaviin takasiipiin ja uudistettuun C-pilariin. Moottoriurheilun henki näkyy myös sisäosien yksityiskohdissa: sisältä tuuletettavissa jarrulevyissä, Sport-vaihteistossa, jonka ensimmäinen vaihde on alavasemmalla, ja 2,3-litraisessa 4-sylinterisessä bensiinimoottorissa, jonka teho on 200 hevosvoimaa (143 kW).

Urheiluversion ajaessa voitosta voittoon BMW M3 ylitti kaikki myyntiodotukset: Cabrio-versio mukaan lukien autosta solmittiin yli 18 000 kaupat. Myynnissä olivat myös 220 hv:n (154 kW) uudistettu Evolution-versio sekä BMW M3 Sport Evolution, jonka iskutilavuus on 2,5 litraa ja teho 238 hv (166 kW).

Menestystarina jatkui vuonna 1992 BMW M3:n (E36) toisella sukupolvella. Auto on varttunut aikuiseksi, vaikka sen ulkoasussa näyttääkin olevan kovin vähän tavallisesta mallista poikkeavia piirteitä, virtaviivaistettuja M-ulkopeilikoteloita lukuun ottamatta. Radikaaleimmat muutokset näkyvät konepellin alla: 6-sylinterinen 286 hv:n (210 kW) bensiinimoottori ja muuttuva nokka-akselinsäätö (VANOS-järjestelmä) takaavat henkeäsalpaavan kiihdytyksen. Vuonna 1995 toteutetun mallin uudistuksen myötä autossa on 200 cm3 suurempi iskutilavuus ja 321 hv (236 kW).

Vuosituhannen vaihteessa esittelytiloihin saapui BMW M3:n (E46) kolmas erä, jota seurasi vuotta myöhemmin BMW M3 Cabrio. Ne perustuvat BMW M3:n ydinajatukseen, jossa mahdollisimman pieni paino yhdistyy mahdollisimman suureen ajodynamiikkaan. 343 hevosvoimalla (252 kW) saavutettava suorituskyky tekee kunniaa M-geeniperimälle. Coupén ja Cabrion ulkoasu erottuvat sarjamallista suuremmalla raideleveydellään, etummaisen lokasuojan ilmasäleiköillään ja konepellin Powerdome-kohoumallaan.

Vuosina 2007–2013 valmistettu BMW M3 yllätti kiinnostavilla lisäuudistuksilla. Saatavana oli tavallisten mallien tapaan kolme korimallia: Sedan (E90), Coupé (E92) ja Cabrio (E93). Kyseessä on ensimmäinen V8-moottorilla varustettu BMW M3. 4-litrainen aggregaatti tuottaa 420 hv:n (309 kW) tehon ja yltää kierrosluvultaan jopa 8 300:een. Kyseessä on suurimman väännön sarjamoottori, jonka BMW on koskaan valmistanut! Lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna auto saavuttaa 280 km/h:n huippunopeuden.

BMW M3:n (F80) viides sukupolvi luottaa vuodesta 2014 alkaen jälleen 6-sylinteriseen bensiinimoottoriin, joka on nyt ensi kertaa M3:n historiassa varustettu pakokaasuahtimilla. Voimansiirtokomponenttien suurin sallittu vääntömomentti saavutetaan jo kierrosluvulla 1 850 r/min, joten tiukatkin kiihdytykset onnistuvat lähes mistä tahansa tilanteesta. 431 hv:n (317 kW) BMW M3 on saatavana ainoastaan Sedan-korimallina. Vastaavat Coupé ja Cabrio kulkevat nyt nimellä M4. Levennetyt lokasuojat, M-ulkopeilit ja tumma M-CFRP-katto kertovat kaikille tämän auton poikkeuksellisesta käsiteltävyydestä ja ajodynamiikasta. Vuodesta 2016 saatavana on BMW M3 Competition, jossa on 450 hv:n (331 kW) moottori ja vakiona adaptiivinen M-alusta.

BMW M3 CS oli tuotannossa kolmen kuukauden ajan vuonna 2018. Tämä auto nosti tehoa 10 hv:lla yltäen 460 hevosvoimaan (338 kW).

Vuodesta 2021 mallistossa on ollut myös BMW M3 (G80), joka suurine, korkeine jäähdyttimen säleikköineen näyttää radikaalisti erilaiselta kuin sarjavalmisteinen Sedan. G80 vie edeltäjänsä BMW M3:n urheilullisuuden, dynamiikan ja käytännöllisyyden valioyhdistelmän uudelle tasolle. Sedan on varustettu 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla ja 480 hv:n (353 kW) moottorilla. Saatavana on myös BMW M3 Competition, joka yltää 510 hv:n (375 kW) tehoon. Drivelogicilla varustettu 8-vaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto suoriutuu vaihteenvaihdosta salamannopeasti ja takaa erinomaisen ajodynamiikan yhdessä tarkasti mukautetun M-alustan kanssa.

BMW M3:n tuotantoaikaväli: vuodesta 1986 nykyhetkeen

Moottorit: 2,3–3,0-litraiset (143–375 kW, 200–510 hv), 4-, 6- ja 8-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 346–4 794 mm / 1 680–1 887 mm / 1 370–1 431 mm

BMW M4 (F82, F83, G82).

BMW M-autot, BMW M4 G82, kolmen neljäsosan sivukuva laiturilla pysähdyksissä olevasta autosta

BMW 4-sarja on 3-sarjan Coupén seuraaja – uusi tähti on syttynyt. Persoonallinen auto erottuu selkeästi BMW 3-sarjasta. Sen tunnistaa taemmas sijoitetusta matkustamosta, pidemmästä konepellistä ja lyhyemmistä koriylityksistä. Lopputulos uhkuu näyttävyyttä ja voimaa. Sama koskee BMW M4 Coupéa sekä vuosina 2016–2020 valmistettuja M4 Coupé Competition -versioita (450 hv, 331 kW) sekä tuotantovuosien 2017–2018 M4 Coupé CS -versioita (460 hv, 338 kW). Tällä välin M4-autoa on saatavana myös Coupé GTS -versiona (2017–2018), jossa on 500 hv:n (368 kW) moottori. Raikkaan tuulahduksen toivat M4 Cabrio ja M4 Competition Cabrio. Kaikkia autoja yhdistää 3,0-litrainen 6-sylinterinen bensiinimoottori kaksine pakokaasuahtimineen.

Huomattavasti pidempi ja leveämpi toinen sukupolvi erottuu edukseen, sillä siinä on pystysuuntaiset, eteenpäin kallistetut kaksiosaiset jäähdyttimen säleiköt. M4:ssa on 3,0-litrainen, 6-sylinterinen bensiinimoottori, jonka teho on 480 hv (manuaalivaihteisto) tai 510 hv (8-vaihteinen automaattivaihteisto) (353 tai 375 kW). Lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna se saavuttaa 290 km/h:n nopeuden. Selkeä design ei tingi mistään alleviivaten auton dynamiikkaa ja ketteryyttä.

BMW M4:n tuotantoaikaväli: vuodesta 2014 nykyhetkeen

Moottorit: 3,0-litraiset (317–375 kW, 431–510 hv), 6-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 671–4 794 mm / 1 870–1 887 mm / 1 383–1 394 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M-autot, BMW M5 F90, kolmen neljäsosan näkymä tiellä ajavan auton keulasta

Ensimmäinen BMW M5 (E28S) ei juurikaan erottunut ulkoisesti sarjatuotannossa olevasta Sedanista vuonna 1985. Mutta kokonaan käsin valmistetuissa autoissa on BMW M1:sta tuttu uudistettu moottori, joten ne saavuttivat yli 250 km/h:n nopeuden. Autoa valmistettiin yli 2 200 kappaletta, ja siitä muodostui huippuversion kulmakivi, jonka pohjalta on valmistettu suosituimpia urheilumallisia sedaneita.

Vuonna 1988 uuden BMW 5-sarjan auton ohella julkaistiin myös uusi M5 (E34S). Sen teho oli aluksi 315 hv (232 kW), mutta moottoreita päivitettiin vuonna 1992. Sen jälkeen niiden 3,8 litran iskutilavuus tuotti 340 hv:n (250 kW) tehon. Alle 900 kappaleen rajoitettuun erään sisältyi myös M5 Touring -versio. Puhtaan ajotuntuman ja erinomaisen ohjaustarkkuuden ansiosta myös tämä M5 tuntuu toimivan kaikissa tilanteissa suvereenisti ja harkitusti.

Vuosina 1998–2003 BMW M5 (E39S) valloittaa tiet 8-sylinterisellä moottorillaan, viiden litran iskutilavuudellaan ja 400 hv:n (294 kW) tehollaan. Se oli omana aikanaan urheilullisen sedanin malliesimerkki. Käytännöllinen tilanteessa kuin tilanteessa, mutta antoi hyvän vastuksen lähes kaikille urheiluautoille ajo-ominaisuuksiensa ja dynamiikkansa ansiosta.

Auton seuraaja (E60) saapui esittelytiloihin vasta vuonna 2005. Sen jälkeen nähtiin Touring-versio (E61) vuonna 2007, joka oli myös viimeinen tämän korimallin M5. 10-sylinterisellä moottorilla varustetusta autosta saa irti 507 hevosvoiman tehon, joka yltää lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella 305 km/h:n nopeuteen.

Vuonna 2011 BMW M GmbH sisällytti M5:een (F10) ensimmäistä kertaa kaksoispakokaasuahtimella varustetun moottorin. 560 hevosvoiman (412 kW) tehollaan kyseessä oli siihen aikaan BMW:n malliston tehokkain moottori. Kaksi vuotta myöhemmin markkinoille tuli ensimmäinen M5 Competition, jonka suorituskyky nousee vaivattomasti 575 hevosvoimaan (423 kW). Vuonna 2014 julkaistiin 8-sylinterisellä moottorilla varustettu M5:n 30. juhlavuoden erikoismalli. Sen myötä teho nousee 600 hevosvoimaan (441 kW). Maksimivääntömomentti on poikkeuksellisella tasolla: 1 500–5 750 r/min. Se takaa kiihtyvyyden lähes kaikissa tilanteissa.

Uusi BMW M5 (F90) on säilynyt uskollisena tuotelinjalle jo vuodesta 2017. Siinä M-autoille tyypillinen urheilullisuus yhdistyy BMW 5-sarjan Sedanin mukavuuteen ja tyylikkyyteen. Edellisestä M5:stä tuttu moottori, uusi M xDrive -neliveto ja 8-vaihteinen M Steptronic takaavat, että voimakas kiihdytys ja erinomainen ajodynamiikka ovat tämän BMW M GmbH:n valmistaman auton tyyppiominaisuuksia. Sitä paremmaksi pistää vain vuonna 2018 valmistettu BMW M5 Competition, joka kulkee teillä 25 hevosvoimaa suuremmalla teholla eli 625 hv:lla (460 kW). Yhteen tuotantovuoteen rajoittui myös BMW M5 CS (Competition Sport), joka kiihdyttää nollasta sataan 3,0 sekunnissa 635 hevosvoimallaan (467 kW). Tämä erittäin urheilullinen Sedan on kevyempi CFK-osiensa ansiosta. Sähköinen säätö aktivoituu halutessa vasta 305 km/h:n nopeudessa.

BMW M5:n tuotantoaikaväli: 1985–1995, 1998–2003, vuodesta 2005 nykyhetkeen

Moottorit: 3,5–5,0-litraiset (302 kW, 410 hv), 6-, 8- ja 10-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 620–4 966 mm / 1 700–1 903 mm / 1 400–1 512 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M-autot, BMW M6 F13, kolmen neljäsosan sivukuva tiellä ajavasta autosta

BMW M635CSi, M6:n kantaisä on ollut tuotannossa jo vuodesta 1984. BMW M1:n päivitetyllä 286 hevosvoiman (210 kW) moottorilla varustettuna Paul Bracqin suunnittelema Coupé nousi aikansa nopeimpien urheiluautojen kaartiin.

BMW 8-sarjan (E31) poistuttua markkinoilta vuonna 2005 BMW julkaisi jälleen uuden luksusluokan Coupén. Chris Banglen johdolla suunniteltu auto sisältää kaikki M Coupélle tyypilliset varusteet: poikkeuksellisen tehokkaan 10-sylinterisen moottorin (507 hv, 373 kW), luonteikkaan, itsevarman design-muotokielen sekä säädettävän alustan, joka takaa sekä ajomukavuuden että ohjaustarkkuuden ja ajodynamiikan. Sama koskee niin auton umpinaista kuin Cabrio-versiotakin.

Seuraaja esiteltiin vuonna 2012. Voimansiirtokomponenteista on vähennetty kaksi sylinteriä, mutta tehoa on huomattavasti enemmän. V8-kaksoisturbo-bensiinimoottorin teho on 560 hv (412 kW), ja versiossa M6 Competition 575 hv (423 kW). Competition Coupén moottoria päivitettiin vuoden 2015 puolivälissä, jonka jälkeen se valtasi tiet 7-vaihteisella kaksoiskytkinvaihteistollaan ja 600 hevosvoimallaan (441 kW). Lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna BMW M6 saavuttaa 305 km/h:n nopeuden. Tähän suorituskykyyn pystyvät niin Coupé, Cabrio kuin vuodesta 2013 mallistoon kuuluva Gran Coupé.

BMW M6:n tuotantoaikaväli: 2005–2018

Moottorit: 4,4–5,0-litraiset (373–441 kW, 507–600 hv), 8- ja 10-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 871–4 898 mm / 1 855–1 899 mm / 1 372–1 377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M-autot, BMW M8 F92, kolmen neljäsosan kuva pysähtyneenä olevasta autosta takaa katsottuna, kuvassa myös malli

Oli lähellä, ettei M8 Coupéa kehitetty jo 30 vuotta sitten: BMW-insinöörit suunnittelivat 90-luvun alussa BMW M8:n prototyypin, jossa on E31-Coupéen perustuva V12-moottori.

Mutta BMW toi markkinoille ensimmäiset sen nimiset autot vasta vuonna 2019, kun BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) ja Gran Coupé (F93) valtasivat esittelytilat. Kaksi samanaikaisesti kytkettävää pakokaasuahdinta auttavat 8-sylinterisen moottorin 625 hevosvoiman (460 kW) tehoon, joka lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna nostaa auton selvästi yli 300 km/h:n nopeuteen.

BMW M8 näyttää urheilullisuuden ja ylellisyyden täydelliseltä yhdistelmältä myös pysäköitynä. Radikaalit linjat vakuuttavat dynaamisuudellaan ja huokuvat silti tyylikkyyttä. Urheilullisesta luonteesta kertovat mustakromatun jäähdyttimen säleikön ja korkeakiiltoisen mustien peilinkuorien kaltaiset yksityiskohdat. Sporttisuutta korostaa etenkin CFRP-katto, jonka saa vakiona. Ajodynamiikka on omaa luokkaansa, sillä adaptiivinen M-alusta mukautuu eri ajotilanteisiin ja tukee BMW M xDrivea. Nämä autot – niin Coupé, Cabrio kuin neliovinen Gran Coupé – ovat täynnä superlatiiveja joka suhteessa.

BMW M8 Competitionin tuotantoaikaväli: vuodesta 2019 nykyhetkeen

Moottorit: 4,4-litraiset (460 kW, 625 hv), 8-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 867–5 098 mm / 1 907–1 948 mm / 1 353–1 420 mm

BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW M-autot, BMW X3 M F97, kolmen neljäsosan näkymä tiellä ajavan auton keulasta

Vuonna 2019 markkinoille tuotiin ensin BMW X3:n M-versio. Kaksoispakokaasuahtimilla varustettu erittäin tehokas ja suorituskykyinen 6-sylinterinen bensiinimoottori kiihdyttää auton nollasta sataan reilussa 4 sekunnissa. Ja päivitetyssä versiossa kiihdytys vie vain 3,8 sekuntia. M xDrive -neliveto ja aktiivinen M-tasauspyörästö valjastavat käyttöön 480 hv:n (353 kW) tehon jokaisessa tilanteessa. Kyseessä on X- ja M-geeniperimän kiehtova yhdistelmä. Sama koskee BMW X3 M Competition -versiota, jossa on 510 hevosvoimaa (375 kW).

BMW X3 M suorituskyky näkyy myös ulospäin. Vaakahartialinja yhdistää itsevarman keulan näyttävään perään. Ulkopuolen musta, korkeakiiltoinen jäähdyttimen säleikkö ja kolmiulotteiset sivujen M-ilmasäleiköt viittaavat korkealaatuiseen teknologiaan, joka odottaa auton sisätilassa: poikkeuksellisen hyvän sivuttaistuen antaviin M-urheiluistuimiin ja CFK-sisäkoristelistoihin. Auto on aina valmis näyttämään taitonsa kaikissa maastoissa.

BMW X3 M:n tuotantoaikaväli: vuodesta 2019 nykyhetkeen

Moottorit: 3,0-litraiset (353–375 kW, 480–510 hv), 6-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 726 mm / 1 897 mm / 1 669 mm

BMW X4 M (F98).

BMW M-autot, BMW X4 M F98 sivukuva pysähdyksissä olevasta autosta

BMW X4:n toisen sukupolven myötä M saapui jälleenmyyntiliikkeisiin vuonna 2019. Perusauton urheilullinen tyylikkyys näkyy tässä autossa vieläkin selkeämmin ja tarkemmin: Lisävarusteena saatavan ulkopuolen M Carbon -varustepaketin ylelliset designelementit (ei enää saatavana mallin uudistuksen jälkeen yksittäisiä CFK-elementtejä lukuun ottamatta) puskurin ilman sisäänmenoista peilinkuoriin korostavat SUV:n ja Coupén yhdistelmän urheilullista luonnetta. Auton perustekniikka ja moottorit ovat samat kuin BMW X3 M:ssä: BMW X4 M:ssä on yli 480 hevosvoimaa (353 kW), X4 M Competitionissa yli 510 hevosvoimaa (375 kW) ja mallin uudistuksen jälkeen valtava 650 Nm:n vääntömomentti. Lisävarusteena saatavan M Driver's Packagen avulla autot yltävät 280 ja 285 km/h:n huippunopeuksiin. BMW X4 M:ssä erinomainen suorituskyky ja ylellisyys yhdistyvät ilmeikkääseen luonteeseen.

BMW X4 M:n tuotantoaikaväli: vuodesta 2019 nykyhetkeen

Moottorit: 3,0-litraiset (353–375 kW, 480–510 hv), 6-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 758 mm / 1 927 mm / 1 618 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M-autot, BMW X5 M F95, kolmen neljäsosan kuva pysähtyneenä olevasta autosta takaa katsottuna

BMW M GmbH päivitti BMW:n ensimmäistä urheilullista SUV:ta toisen sukupolven julkaisuun vuonna 2009, ja ensimmäinen BMW X5 M (E70) sai alkunsa. Kahdesta pakokaasuahtimesta lisävoimaa ammentava 4,4-litrainen V8-sylinterinen bensiinimoottori – yksi yleisimmin käytetyistä M-voimansiirtokomponenteista – yltää tässä autossa 555 hv:n (408 kW) tehoon. X6 M:n ohella se on ensimmäinen auto, johon BMW on valinnut xDrive-nelivedon – tietenkin adaptiivisena M-versiona. Hillityn näköinen auto on varustettu klassisella M-ajodynamiikkajärjestelmällä.

Sama löytyy myös sen seuraajasta (F85), jossa on myös 4,4-litrainen biturbo-moottori. Se valtaa tiet 575 hevosvoimallaan 8-vaihteisen M-vaihteiston välityksellä. BMW X5:n kolmannen sukupolven parempi aerodynamiikka hoitaa tehtävänsä. M-autoille tyypilliset koriste-elementit, kuten ilman sisäänmenot, alleviivaavat sitä hillittyyn tyyliin.

Myös seuraava BMW X5 M:n (F95) sukupolvi on mestarillinen M- ja X-geenien yhdistelmä, mikä ilmenee suorituskyvyssä ja ajodynamiikassa sekä ylellisessä sisätilassa ja mukavuudessa. Kahdella pakokaasuahtimella varustettu 8-sylinterinen bensiinimoottori nostaa BMW X5 M:n tehon 600 hevosvoimaan (441 kW) ja BMW X5 M Competitionissa 625 hevosvoimaan (460 kW). Lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna SUV saavuttaa 290 km/h:n huippunopeuden.

BMW X5 M:n tuotantoaikaväli: 2009–2013, vuodesta 2015 nykyhetkeen

Moottorit: 4,4-litraiset (408–460 kW, 555–625 hv), 8-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 854–4948 mm / 1 933–2 013 mm / 1 739–1762 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M-autot, BMW X6 M F96, kolmen neljäsosan sivukuva pysähtyneenä olevasta autosta

BMW X6 (E71) kerää katseet vuodesta 2008 alkaen. Se on ensimmäinen Coupén ja SUV:n yhdistelmä BMW-mallistossa. Ja vuotta myöhemmin vastaava M versio, BMW X6 M, vakuuttaa SUV:n ja urheiluauton maailmoiden parhaista eduista kiinnostuneet ulospäinsuuntautuneella voimallaan ja poikkeuksellisella ajodynamiikallaan. M xDriven ja 4,4-litraisen, 8-sylinterisen M Twin Turbo -bensiinimoottorin (555 hv/408 kW) yhdistelmä yltää kaikilla alustoilla ketteryyteen, joka on vastaavassa SUV:ssa ollut täysin ennenkuulumatonta.

X6 M:n (F86) toinen sukupolvi nousee lähtökuoppiin vuonna 2015 M5- ja X5 M -autoista tutulla 4,4-litraisella biturbo-moottorilla ja 575 hv:n (423 kW) teholla. Lisävarusteena saatavalla M Driver's Packagella varustettuna tämä coupémaisin linjoin ja suurin ilman sisäänmenoin varustettu auto kiitää 280 km/h:n nopeuteen.

Vuoden 2019 mallivaihdos tuo mukanaan X6 M Competitionin (F96), jonka vaikuttavat 625 hv:n (460 kW) voimat ahmivat tietä M xDriven ja aktiivisen M-tasauspyörästön avulla. Tässä autossa yhdistyvät takavedon ja nelivedon edut. M-autolle tyypilliset kohokohdat, kuten mustat jäähdyttimen koristesäleiköt ja M-logolla varustetut M-ilmasäleiköt, korostavat ylvästä muotokieltä entisestään. BMW X6 M:ssä ylellisyys yhdistyy itsevarmuuteen ja valioluokan urheilullisuuteen – mikä poikkeuksellinen yhdistelmä!

BMW X6 M:n tuotantoaikaväli: vuodesta 2009 nykyhetkeen

Moottorit: 4,4-litraiset (408–460 kW, 555–625 hv), 8-sylinteriset

Pituus/leveys/korkeus: 4 876–4 948 mm / 1 983–2 019 mm / 1 684–1 697 mm

ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI.

BMW M mallit BMW XM G09 näkymä tiellä ajavan auton keulasta

(BMW G09)

Huippumodernilla Plug-in Hybrid -teknologialla varustettu BMW XM tarjoaa urheilulliset 480 kW (653 hv) tien päällä uuden V8-moottorinsa ansiosta ja mahdollistaa samanaikaisesti lähes hiljaisen ja päästöttömän ajamisen jopa 88 km:n verran puhtaasti sähköisellä toimintasäteellä.
 

Myös visuaalisesti suuret ja voimakkaat mittasuhteet osoittavat sen tinkimättömän riippumattomuuden jo kaukaa. Uuden, yksilöllisen keulamuotoilun ansiosta BMW M on edelleen vakiinnuttamassa asemaansa luksusluokassa. 
 

Myös BMW XM:n sisätiloissa jatkuu johdonmukaisesti vakuuttava BMW M- ja BMW X -elementtien sekä tinkimättömän luksusvaatimuksen yhdisteleminen joksikin täysin uudeksi. Auton etuosa ilmentää suorituskykyisyyttä. BMW M -autolle tyypilliseen tapaan kaiken keskipisteenä on kuljettaja. BMW Curved Display -näytön uusi näyttökokonaisuus kuroo umpeen perinteisen kuljettajakeskeisyyden ja modernin digitaalisuuden välisen kuilun. 
 

Etuosan maksimaalinen kuljettajakeskeisyys kohtaa takatilan kodikkaan ja ylellisen lounge-ilmapiirin. Täällä on matkustajia varten mukava paikka hienoine ominaisuuksineen, laadukkaine materiaaleineen, ilmeikkäine pintoineen ja ainutlaatuisine yksityiskohtineen. Takatilan visuaalisena kohokohtana on katto, jossa on kolmiulotteinen prismarakenne. Yhdessä tunnelmavalaistuksen kanssa tämä elementti korostaa vaikuttavasti edistyksellisen ylellisyyden ja mukavuuden vuorovaikutusta.
 

Tuotantoaikaväli: vuoden 2022 lopulta alkaen
 

Moottorit: 4,4-litrainen polttomoottori (360 kW, 489 hv), 8-sylinterinen + sähkömoottori (145 kW, 197 hv), järjestelmäteho 480 kW, 653 hv
 

Pituus/leveys/korkeus: 5 110 mm / 2 005 mm / 1 755 mm

BMW M-autot, BMW-autot pysähdyksissä BMW-jälleenmyyjäliikkeen edustalla

BMW-VAIHTOAUTOT.

BMW M-autot, BMW M5 F90, kolmen neljäsosan näkymä tiellä ajavan auton keulasta

BMW M5.

BMW M mallit BMW M2 G87 näkymä tiellä ajavan auton keulasta

BMW M2.

BMW M-autot, BMW M8 F92, kolmen neljäsosan kuva pysähtyneenä olevasta autosta takaa katsottuna, kuvassa myös malli

BMW M8 COUPÉ.

BMW M-autot, BMW M3 G80, näkymä tiellä ajavan auton keulasta

BMW M3.

BMW M-autot, BMW M8 Cabrio F91, kolmen neljäsosan sivukuva pysähdyksissä olevasta autosta

BMW M8 CABRIO.

BMW M-autot, BMW M4 G82, kolmen neljäsosan sivukuva pysähdyksissä olevasta autosta

BMW M4.

BMW M-autot, BMW M8 Gran Coupé F93, kolmen neljäsosan sivukuva pysähdyksissä olevasta autosta

BMW M8 GRAN COUPÉ.

BMW M-autot, BMW X5 M F95, kolmen neljäsosan kuva pysähtyneenä olevasta autosta takaa katsottuna

BMW X5 M.

BMW M-autot, BMW X6 M F96, kolmen neljäsosan sivukuva pysähtyneenä olevasta autosta

BMW X6 M.

BMW M mallit BMW XM

BMW XM.

BMW i7 M70.

BMW i7 M70.