BMW 4-sarjan Gran Coupé ajodynamiikka ja tehokkuus

VOIMA+

BMW 4-sarjan Gran Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

VOIMA+

BMW 4-sarjan Gran Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

VOIMA+BMW 4-sarjan Gran Coupén ajodynamiikka ja tehokkuus.

Voit nähdä BMW 4-sarjan Gran Coupén eleganssin – ja kokea sen dynamiikan. Sen tuntuvan kokonaisuuden, joka koostuu moottorista ja alustasta sekä aerodynaamisesta muotoilusta. Sen suvereenin tavan, jolla voima muutetaan kepeydeksi. Se liikkuu suorituskykyisten moottorien voimalla, valintasi mukaan taka- tai nelivedolla. Akselikuorman jakautuminen on täydellinen. Jotta pääset ajonautinnon korkeimmalle tasolle.

BMW 4-sarjan Gran Coupé dynaamisuus

VAIKUTTAVAA DYNAAMISUUTTA.

Ensi hetkestä alkaen BMW 4-sarjan Gran Coupé tekee selväksi, mihin se tähtää: Innostava urheilullisuus, huipputäsmällinen hallittavuus ja optimaalinen ajomukavuus yhdistyvät lumoavan suorituskyvyn elämykseksi – ja tuntuma tiehen ja kaarteisiin on täydellinen. Kun tähän lisätään vielä fiksu kevytrakenteisuus, saadaan tulokseksi urheilullisen elegantti neliovinen, joka tarjoaa huippuluokan dynamiikan ja tarkan ohjattavuuden.

VOIMAKKAAT MOOTTORIT.

Kuusisylinterinen BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori

Erinomainen teho, sametinpehmeä käynti ja ihastuttava käyntiääni ovat ominaisuuksia, joista uusimman BMW EfficientDynamics -moottorisukupolven 6-sylinterinen BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori tunnetaan. Kaksois-VANOKSEN, Valvetronicin, High Precision -suoraruiskutuksen ja TwinScroll -turboahtimen ansiosta se tuottaa 240 kW:n (326 hv:n) tehon ja kuluttaa polttonestettä keskimäärin vain 7,1 l/ 100 km (yhdistetty).

Nelisylinterinen BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottori.

Uusimman moottorisukupolven nelisylinterinen 2,0-litrainen BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottori takaa ajamisen upean nautinnon. Moottori ihastuttaa temperamenttisella teholuonteella ja spontaanilla reagointiherkkyydellä jo pienillä kierrosluvuilla sekä erinomaisella taloudellisuudella ja pienillä pakokaasupäästöillä.

Kuusisylinterinen BMW TwinPower Turbo -dieselrivimoottori.

Uusimman sukupolven kuusisylinterinen BMW TwinPower Turbo -dieselrivimoottori kehittää erinomaisen tehon esimerkillisen pienellä polttonesteen kulutuksella. Se on mahdollista edistyksellisen tekniikan kuten muuttuvageometriaisen pakokaasuahtimen ja Common Rail -yhteispaineruiskutuksen avulla. Siinä on tehoa 190 kW (258 hv) – 230 kW (313 hv) ja huippuvääntöä huikeat 560–630 Nm.

Nelisylinterinen BMW TwinPower Turbo -dieselmoottori.

Uusimman sukupolven 2,0-litraiset nelisylinteriset BMW TwinPower Turbo -dieselmoottorit ovat teholuonteeltaan upean temperamenttisia, kaasupolkimeen jo pienillä kierroksilla spontaanisti reagoivia ja samalla erinomaisen taloudellisia ja vähäpäästöisiä.
BMW 4-sarjan Gran Coupé Steptronic Sport -automaattivaihteisto

8-VAIHTEINEN STEPTRONIC SPORT -AUTOMAATTIVAIHTEISTO.

Lisävarusteisiin lukeutuva 8-vaihteinen Steptronic Sport -automaattivaihteisto takaa huippuluokan dynamiikan, tehokkuuden ja ajomukavuuden: nopeat vaihteenvaihdot parantavat kiihdytysarvoja, ja kahdeksan vaihteen tiheän porrastuksen ansiosta vaihteen vaihtumista tuskin tuntee. Samalla moottori pidetään ihanteellisella kierroslukutasolla optimaalisen voimankehityksen varmistamiseksi, ja melutaso alenee. Kahdeksas vaihde laskee suurissa nopeuksissa moottorin kierroslukua ja vähentää siten kulutusta ja CO2-päästöä.

BMW 4-sarjan Gran Coupé ajokäyttäytyminen

URHEILULLINEN AJOKÄYTTÄYTYMINEN.

BMW 4-sarjan Gran Coupén ajokäyttäytymistä voi kuvata yhdellä sanalla: henkeäsalpaava. Sillä BMW-autoille ominainen takavetoisuus, matala painopiste ja akselikuorman täydellinen jakautuminen takaavat aidon ajonautinnon. Tätä tukevat vakiovarusteinen mukautuva sport-ohjaustehostus, johon sisältyy Servotronic, ja lisävarusteinen adaptiivinen M alusta. Näin saavutetaan täydellinen tuntuma tiehen etenkin urheilullisessa ajossa ja mutkittelevilla reiteillä.

  • Akselikuorman jakautuminen 50:50

    Akselikuorman jakautuminen ihanteellisessa suhteessa 50:50 on erinomaisen suuntavakauden, tarkan hallittavuuden ja täsmällisen ohjattavuuden yksi tae. Lisäksi ajo-ominaisuuksia parantavat auton matala painopiste sekä lyhyet koriylitykset.

  • Adaptiivinen M alusta

    Adaptiivinen M alusta mukautuu elektronisesti ohjattuna tieolosuhteisiin ja kulloiseenkin ajotilanteeseen. Lisäksi kuljettaja voi ajodynamiikan säätökatkaisimella valita alustan toiminnalle haluamansa luonteen: mukavuuspainotteisesta erittäin urheilulliseen.

  • Mukautuva sport-ohjaustehostus

    Mukautuva sport-ohjaustehostus, jossa on Servotronic, varmistaa auton suoran ja tarkan ohjaustuntuman sekä kevyet ohjauspyörän kääntämiseen tarvittavat voimat. Tämä ohjaustehostus reagoi ohjauspyörän kääntämisen määrään ohjauksen välitystä muuttaen. Siten se helpottaa auton käsittelyä urheilullisesti ajettaessa ja lisää mukavuutta autoa pysäköitäessä tai autolla tiukasti käännyttäessä. Lisäksi varusteen täydennykseksi voi valita SPORT+ -tilan.

BMW 4-SARJAN MALLIPERHEEN DYNAMIIKKA.

BMW 4-sarja malliperhe

BMW 4-SARJAN MALLIPERHEEN DYNAMIIKKA.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Vähemmän kulutusta, enemmän ajonautintoa. Sitä on BMW EfficientDynamics. Nimen taakse kätkeytyy monenlaisia toimenpiteitä, jotka liittyvät moottoritekniikkaan, energianhallintaan ja autokonseptiin. Jotta polttonesteen kulutus ja CO2-päästöt vähenevät ja samalla dynamiikka ja ajonautinto kasvavat. Vakiovarusteena jokaisessa BMW-autossa – tietysti myös BMW 4-sarjan Gran Coupéssa.