VAIVATONTA VOIMAA.

BMW 2-sarjan Active Tourerin TwinPower Turbo -moottorimallisto.

Uusin ruiskutustekniikka, täysin muuntuva tehonohjaus ja uusimman sukupolven turboahtimet: BMW 2-sarjan Active Tourerin EfficientDynamics -moottoriperheen kaikki bensiini- ja dieselvoimanlähteet vakuuttavat vahvalla vetävällä voimalla – ja hämmästyttävät samalla vähäisillä kulutus- ja päästölukemillaan.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW 225i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    170 (231)/5000-6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    350/1250-4500
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 225i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    170 (231)/5000-6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    350/1250-4500
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 220i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    141 (192)/5000-6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    280/1350-4600
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 218i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1499
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    100 (136)/4400-6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    220/1400-4300
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 225xe iPerformance
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1499
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    165 (224)
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    385
    Puristussuhde : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat spontaani reaktioluonne ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW 220d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    400/1750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 220d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    400/1750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 218d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    330/1750-2750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 218d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    330/1750-2750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 216d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1496
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    85 (116)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (225xe: yhdistetty)
    270/1,750
    Puristussuhde : 1
    16,5