TEKEE VAIKUTUKSEN. JOKA LIIKKEELLÄ.

BMW X6:n ajodynamiikka.

TEKEE VAIKUTUKSEN. JOKA LIIKKEELLÄ.

BMW X6:n ajodynamiikka.

BMW X6:n näyttävä muotoilu on ainutlaatuinen. Lopulta ratkaisevaa on kuitenkin ennen kaikkea se, miltä tuntuu liikuttaa tätä voimapakettia. BMW X6:n vakiovarusteinen alusta asettaa jälleen uuden mittapuun. BMW xDrive varmistaa ylivertaisen pidon, millä tahansa ajoalustalla, olipa sää millainen tahansa. Lisäksi auto on erittäin suuntavakaa ajettava ja tunnokas ohjaus viehättää heti alkumetreiltä. Lisävarusteena on tarjolla mukautuvia alustapaketteja sekä aktiiviohjaus – jotta ajamisen ilo olisi vieläkin suurempi.

TEKEE VAIKUTUKSEN. JOKA LIIKKEELLÄ.BMW X6:n ajodynamiikka.

BMW X6:n näyttävä muotoilu on ainutlaatuinen. Lopulta ratkaisevaa on kuitenkin ennen kaikkea se, miltä tuntuu liikuttaa tätä voimapakettia. BMW X6:n vakiovarusteinen alusta asettaa jälleen uuden mittapuun. BMW xDrive varmistaa ylivertaisen pidon, millä tahansa ajoalustalla, olipa sää millainen tahansa. Lisäksi auto on erittäin suuntavakaa ajettava ja tunnokas ohjaus viehättää heti alkumetreiltä. Lisävarusteena on tarjolla mukautuvia alustapaketteja sekä aktiiviohjaus – jotta ajamisen ilo olisi vieläkin suurempi.

PÄÄMÄÄRÄNÄ: MAKSIMI.

Tutustu BMW X6:n muotoiluun ja ajodynamiikkaan.

PÄÄMÄÄRÄNÄ: MAKSIMI.

Tutustu BMW X6:n muotoiluun ja ajodynamiikkaan.

BMW xDrive.

Älykäs nelivetojärjestelmä xDrive jakaa voiman vaikeissakin olosuhteissa aina tilanteen vaatimalla tavalla. Siten vetopito on aina paras mahdollinen. xDriven ja dynaamisen ajovakauden valvonnan (DSC) ansiosta auto säilyttää ajo- ja suuntavakautensa. xDrive muuttaa sekunnin murto-osien kuluessa voiman jakosuhdetta ja välittää voimaa parhaiten pitäville pyörille. Siten xDrive yhdistää nelivedon perinteisen vahvat ominaisuudet – vetopito, suuntavakaus ja turvallisuus – BMW:lle tyypilliseen täsmälliseen käsiteltävyyteen.

  • xDrive-tilanäyttö

    Selkeät sävelet vaikeimmissakin tilanteissa: xDrive-tilanäytön ansiosta kuljettaja pystyy hahmottamaan kokonaisuuden joka tilanteessa. Ajettaessa maastossa kuljettajalle näytetään maastoajoon liittyvät keskeiset tiedot mittariston näytössä ja keskusmonitoiminäytössä. Selkeän kompassin (vain navigointijärjestelmän yhteydessä) lisäksi kuljettaja näkee auton pitkittäis- ja sivuttaiskallistuman sekä numeroarvoina että auton 3D-grafiikkanäyttönä.

ALUSTA.

Suvereeni: BMW X6:n alustan leveä raideleveys ja viisitukivartinen taka-akseli varmistavat optimaalisen tiepidon kaikissa ajotilanteissa. Lisäksi alusta on äärimmäinen miellyttävä ilman, että dynaamisuudesta tarvitsee tinkiä.

ADAPTIIVISET ALUSTAPAKETIT.

Sovita BMW X6 -mallin alusta omien toiveittesi mukaan. Valikoimassa on kaikkiaan neljä eri luonnetta.

  • Comfort

    Erinomainen ajomukavuus ja samalla BMW-autoille ominaiset hyvät
    ajodynamiikkaominaisuudet: Adaptiivinen alustapaketti Comfort mahdollistaa
    jousituksen ja iskunvaimennuksen sovittamisen milloin tahansa.
    Adaptiivisen alustapaketin Comfort keskeisimmät
    osajärjestelmät ovat säätyvä iskunvaimennus ja taka-akselin ilmajousitus.
    Auton hyvän ajo- ja jousitusmukavuuden takaavan oletusasetuksen lisäksi
    kuljettaja voi ajodynamiikkakatkaisimella sovittaa alustan ominaisuudet oman
    makunsa mukaiseksi. Säätyvällä iskunvaimennuksella voidaan muuttaa
    iskunvaimennuksen luonnetta. Varustukseen sisältyvä taka-akselin ilmajousitus
    varmistaa ajomukavuuden säilymisen muuttumattoman hyvänä auton kuorman
    määrästä riippumatta.
    Jos toisinaan halutaan käyttää dynaamisempaa
    alustan sovitusta, ajodynamiikkakatkaisimella on valittavissa asetukset SPORT
    ja SPORT+. Niitä käytettäessä iskunvaimennus on jäykempi, mikä parantaa auton
    reagointia ohjauskäskyihin, vähentää auton kallistelua ja parantaa auton
    käsittelyominaisuuksia.

  • Dynamic

    Ajodynamiikan upein taso: Adaptiivinen alustapaketti Dynamic
    optimoi auton ajodynaamisen potentiaalin. Varustukseen sisältyvä Dynamic
    Performance Control ja Dynamic Drive takaavat aina erittäin urheilullisen
    ajodynamiikan, jonka tuntee etenkin erittäin neutraaleina
    ohjausominaisuuksina ja korin minimaalisesta kallistelusta kaarreajossa – ja
    samalla erinomaisena pysyvästä ajomukavuudesta.
    Dynamic Performance Control jakaa moottorin
    voiman portaattomasti vasemmalle ja oikealle takapyörälle. Kaarretta
    ajettaessa moottorin voimaa välitetään enemmän kaarteen ulkopuolen pyörälle,
    jonka pito on parempi. Seuraus: maksimaalinen dynamiikka ja optimaalinen
    suuntavakaus. Dynamic Drive varmistaa etu- ja taka-akselin aktiivisilla
    kallistuksenvakaimilla, että auton kallistelu vähentyy minimiin.
    Mallissa X6 M50d adaptiivisen alustapaketin
    Dynamic sovitus on vieläkin urheilullisempi.

  • Professional

    Parhaat puolet kahdesta: Adaptiivinen alustapaketti Professional yhdistää adaptiivisen alustapaketin Comfort ja adaptiivisen alustapaketin Dynamic toiminnot. Siten se mahdollistaa parhaan mahdollisen ajomukavuuden ja samalla upean ajamisen dynamiikan. Alustan sovitus voidaan milloin tahansa valita oman maun ja mieltymysten mukaiseksi ajodynamiikkakatkaisimella.
    Jos halutaan ajaa erityisen dynaamisesti, voidaan luottaa lukuisiin innovatiivisiin teknologioihin. Esimerkiksi Dynamic Performance Control jakaa moottorin voiman portaattomasti vasemmalle ja oikealle takapyörälle. Kaarretta ajettaessa moottorin voimaa välitetään enemmän kaarteen ulkopuolen pyörälle, jonka pito on parempi. Seuraus: maksimaalinen dynamiikka ja optimaalinen suuntavakaus. Dynamic Drive varmistaa etu- ja taka-akselin aktiivisilla kallistuksenvakaimilla, että auton kallistelu vähentyy minimiin.
    Näin pienennetty kallistelupyrkimys vaikuttaa erityisen positiivisesti ajomukavuuteen. Huonoilla teillä ajettaessa säätyvä iskunvaimennus säätää iskunvaimennuksen luonnetta parantaen ajomukavuutta entisestään. Varustukseen sisältyvä taka-akselin ilmajousitus varmistaa ajomukavuuden säilymisen muuttumattoman hyvänä auton kuorman määrästä riippumatta.

  • Adaptiivinen M alusta

    Adaptiivisen M alustan iskunvaimentimien elektroninen valvonta mahdollistaa iskunvaimennuksen sovittamisen erittäin nopeasti tienpinnan ja kuljettajan ajotyylin mukaisesti. Siten järjestelmä varmistaa ajotilannekohtaisesti auton otteen tiehen, pyörien hyvän pidon ja auton täsmällisen käyttäytymisen.
    Asetusvaihtoehdoilla COMFORT, SPORT ja SPORT+ alustan sovitus voidaan valita mukavuuspainotteiseksi, urheilulliseksi tai urheilullisen dynaamiseksi. Asetus COMFORT soveltuu mukavaan arkipäivän tavalliseen ajoon varmistaen turvallisuuden myös äkillisissä väistötilanteissa. SPORT-asetuksella pyörien liikkeet ovat mukavuuden kärsimättä pienemmät ja ote tiehen tiukempi. Tämä asetus soveltuu mainiosti maantieajoon ja mäkisille teille. Pyörien liikkeet ovat minimaaliset ja ajodynamiikka maksimaalinen tasaisilla teillä ja moottoriradoilla ajettaessa, kun käyttöön valitaan asetus SPORT+.

AKTIIVIOHJAUS.

Ohjauksen mukavuuden uusi ulottuvuus – aktiiviohjaus on kaikissa ajotilanteissa tarkka, täsmällisesti reagoiva ja mukava.
Hitaasti ajettaessa eli kaupunkiajossa, autoa pysäköitäessä tai kiemurtelevilla vuoristoteillä aktiiviohjaus suurentaa pyörien kääntymää. Siten kuljettaja saa auton kääntymään enemmän kääntäessään ohjauspyörää vain vähän – BMW-auton reagointiherkkyys on selvästi parempi ja esimerkiksi pysäköiminen sujuu vähemmällä vaivalla.
Suuremmissa ajonopeuksissa noin 120 - 140 km/h alkaen (automallista ja sovituksesta riippuen) aktiiviohjauksen välitys hidastuu. Siten pyörät ohjauspyörää käännettäessä kääntyvät vähemmän. Etu: Ohjauspyörää enemmän käännettäessä ohjaus on tarkempi – tuloksena auton ohjausvakaus ja mukavuus on parempi.
Myös kriittisissä tilanteissa, kuten yliohjautumistilanteessa tai jarrutettaessa auton vasemman ja oikean puolen pyörät erilaisilla pinnoilla, aktiiviohjaus avustaa ja vaimentaa esimerkiksi auton kääntymistä – ja nopeammin kuin kokenutkaan kuljettaja ehtisi reagoida.
Koska aktiiviohjaus on hydraulisesti toimiva täydentävä järjestelmä ja koska kuljettajan suora yhteys ohjaaviin pyöriin säilyy aina, BMW säilyttää täyden ohjattavuutensa myös järjestelmän vikatilanteessa, koska toimintahäiriön havaitsemisen myötä turvatappi lukitsee aktiiviohjauksen säätömekanismin.