MUUTAMA SEKUNTI RIITTÄÄ MIELIPITEEN MUODOSTAMISEEN.

BMW TwinTurbo -moottorit BMW X4:ssä.

Yhdellä käynnistyspainikkeen painalluksella selviää, mitä BMW X4:n itsevarma olemus edustaa. Vaikuttava suorituskyky ja poikkeuksellinen tehokkuus kuuluvat olennaisena osana kaikkiin BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottoreihin. Avain tähän on BMW EfficientDynamics -moottoriperhe, jossa uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuva tehonohjaus yhdistyvät innovatiiviseen turboahdintekniikkaan. Tuloksena on erinomainen teho ja hämmästyttävän alhaiset kulutus- ja päästöarvot.

M PERFORMANCE TWINPOWER TURBO INLINE 6-CYLINDER PETROL ENGINE.

The M Performance TwinPower Turbo inline 6-cylinder petrol engine features superior power delivery, silky smooth running and an exceptional performance. Not only that, but the brawny 3.0-litre engine emits a captivatingly sporty sound as it goes about its work, thanks to a sound-optimised exhaust system with an innovative flap concept. This engine combines the Valvetronic fully variable valve control including Double-VANOS, High-Precision Injection and a TwinScroll turbocharger to optimally fill the cylinders. The result: a top performance of 265 kW (360 hp) and a maximum torque of 465 Nm. This means that the Turbo petrol engine accelerates the car from 0 to 100 km/h in a breathtaking 4.9 s, reaching a top speed of 250 km/h. Thanks to various intelligent technological innovations, its fuel consumption drops to a combined rate of just 8.6 litres per 100 km at a CO2 emissions level of only 199 g/km. Impressively efficient, packed with power and delivering a direct response even at low engine speeds – this all-conquering drive train is destined to delight the driver of every M Performance vehicle. All figures were determined in accordance with the EU test cycle and depend on the selected tyre format.

  • BMW X4 M40i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2979
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    89,6/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    265 (360)/5800–6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    465/1350–5250
    Puristussuhde : 1
    10,2

BMW TWIN POWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW xDrive35i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2979
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    89,6/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    225 (306)/5800–6400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1200–5000
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW xDrive28i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1997
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,1/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    180 (245)/5000–6500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    350/1250–4800
    Puristussuhde : 1
    10,0
  • BMW xDrive20i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1997
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,1/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    135 (184)/5000–6250
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    270/1250–4500
    Puristussuhde : 1
    10,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat herkkä reagointi ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW xDrive35d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW xDrive30d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    190 (258)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    560/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW xDrive20d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5