VAKUUTTAVA TEHO. YLLÄTTÄVÄ TEHOKKUUS.

BMW TwinPower Turbo -moottorit BMW X3:ssa.

BMW X3 on autona erittäin monipuolinen. Auton bensiini- ja dieselmoottorit ovat myös todellisia monilahjakkuuksia. Uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuva tehonohjaus yhdistyvät moottoreissa innovatiiviseen turboahdintekniikkaan tehokkuuden ja dynamiikan parantamiseksi. Tuloksena on erinomainen teho ja hämmästyttävän alhaiset kulutus- ja päästöarvot. Erityisen tehotaloudellinen on BMW TwinPower Turbo -moottorin 4-sylinterisen dieselmoottorin uusin sukupolvi.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW xDrive35i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2979
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    89,6/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    225 (306)/5800–6400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1200–5000
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW xDrive28i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1997
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,1/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    180 (245)/5000–6500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    350/1250–4800
    Puristussuhde : 1
    10,0
  • BMW xDrive20i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1997
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,1/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    135 (184)/5000–6250
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    270/1250–4500
    Puristussuhde : 1
    10,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat herkkä reagointi ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW xDrive35d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW xDrive30d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    190 (258)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    560/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW xDrive20d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5