RATKAISE TUNNEKYSYMYKSET JÄRJELLÄ.

BMW TwinPower Turbo -moottorit BMW X1:ssä.

BMW X1:n innovatiivisissa BMW TwinPower Turbo -moottoreissa yhdistyvät suorituskyky ja tehokkuus. Valikoimasta löytyy monia voimanlähteitä, joissa käytetään innovatiivista turboahtoa ja uusinta ruiskutustekniikkaa. Näin myös uusimman sukupolven diesel- ja bensiinimoottorien osalta huomio kiinnittyy ennen kaikkea yhteen asiaan: ajamisen iloon.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW X1 xDrive 25i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    170 (231)/5000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    350/1250
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW X1 xDrive 20i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    141 (192)/5000–6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    280/1250–4600
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW X1 sDrive 20i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    141 (192)/5000–6000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    280/1250–4600
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW X1 sDrive 18i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1499
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    100 (136)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    220/1250
    Puristussuhde : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat herkkä reagointi ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW X1 xDrive 25d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    170 (231)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    450/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW X1 xDrive 20d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW X1 sDrive 18d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    330/1750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW X1 xDrive 18d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    330/1750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW X1 sDrive 16d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1496
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    85 (116)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    270/1750
    Puristussuhde : 1
    16,5