KÄÄNTÄÄ PÄÄT. 575 HEVOSVOIMALLA.

BMW X6 M -mallin 8-sylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori.

Äärimmäinen ajonautinto vaatii ensiluokkaisia komponentteja. Tärkeintä on massiivinen teho, jota jaetaan juuri oikeissa annoksissa. Sen jälkeen tulee elastisuus ja kestävyys. Kiihdytä nopeasti ja pidä vauhti tasaisena. Jarruta nopeasti ja kiihdytä uudelleen. Uudelleen ja uudelleen äärirajoille asti. BMW X6 M -mallin moottori on tehty näiden tavoitteiden saavuttamiseksi. Yhdessä BMW EfficientDynamicsin M TwinPower Turbo -tekniikalla, joka koostuu Valvetronicista, bensiinin suoraruiskutuksesta ja innovatiivisesta turboahdosta.

BMW M TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORI.

Kaksi korkealle kiertävää TwinScroll-turboahdinta. Testattu kilparadoilla. Neljästä jäähdytyskierrosta sekä kymmenestä jäähdyttimestä koostuvan jäähdytysjärjestelmän ansiosta valmiina vaativimpaankin termiseen kuormitukseen.
Sylinteririvien yhteinen pakosarja takaa pakokaasujen täydellisen virtauksen, optimaalisen voimankehityksen ja salamannopean reaktioherkkyyden. Tämä voimanlähde on todellinen gigantti. 4,4 litran iskutilavuudesta kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori saa irti 575 hv:n tehon ja työntää BMW X6 M -autoa valtavalla, jopa 750 Nm:n väännöllä vaivattomasti eteenpäin. Ja kiihdyttää BMW X6 M -auton 4,2 sekunnissa nollasta sataan. Tätä suorituskykyä vasten tarkasteltuna kulutus ja CO2-päästö tuntuvat kohtuullisilta: lukuisten BMW EfficientDynamicsin tekniikoiden ansiosta yhdistetyiksi arvoiksi saadaan 11,1 l/100 km ja 258 g/km.

  • M TwinPower Turbo
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    8/4
    Iskutilavuus cm3
    4395
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    88,3/89,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    423 (575)/6000–6500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    750/2200–5000
    Puristussuhde : 1
    10,0