ULKOA TULTA, SISÄLTÄ TAPPURAA.

BMW M6 Coupé.

ULKOA TULTA, SISÄLTÄ TAPPURAA.BMW M6 Coupé.

EU-yhdistetty kulutus l/100 km

9,9

CO2-päästö yhdistetty g/km

231

Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min

680/1500–5750

Miten ilmaista intohimoa? Voi yrittää luvuin. Mutta 560 hv ja kiihdytys nollasta sataan 4,2 sekunnissa kertovat vain murto-osan siitä, mistä BMW M6 Coupén lumo syntyy. BMW M insinöörien innostus näyttäytyy pikemminkin aerodynaamisesti optimoidussa korissa. Voimakkaan läsnäolonsa kautta se osoittaa suoraan, kuinka paljon moottoriurheilu-DNA:ta tähän urheiluautoon kätkeytyy. Samaa kuvastaa myös ohjaamo. Niin halutessasi se on valmistettu BMW Individual -valikoiman ylellisistä materiaaleista, ja se säteilee urheilullisuutta pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Näin BMW M6 Coupé on paalupaikalla vaikutuksen tekevän insinööritaidon suhteen. Kuten rivakan kahdeksansylinterisen M TwinPower Turbo -bensiinimoottorin. Yhdessä tekniikoiden kuten säätyvän M tasauspyörästölukon ja huipputäsmällisen M alustan kanssa auton sydän muodostaa täydellisesti yhteen sovitetun kokonaisuuden. Ja lisävarusteena saatavan Competition-paketin ansiosta BMW M6 Coupé pääsee vieläkin lähemmäs kilparatoja. Teho on nostettu 600 hv:aan, ja monissa yksityiskohdissaan optimoitu ajodynamiikka houkuttelee enemmän kuin koskaan luotaamaan äärirajoja.

KAMPANJAT.

BMW Kesäkampanja

Kaksi BMW:tä yhden hinnalla!

Kun teet kaupat uudesta BMW:stä kesäkuussa, saat upean BMW Cruise Bike -polkupyörän ja 500 € Neste Lahjakortin kaupan päälle!

TUTUSTU TARKEMMIN BMW M6 COUPÉ -MALLIIN.

Muotoilu.

BMW M6 Coupé on niin lähellä tien pintaa, että se tuntuu valmistautuvan hyppyyn. Jokaisella kaasupolkimen painalluksella moottori imee raitista ilmaa kookkaiden aerodynaamisen keulansa ilmanottoaukkojen kautta. Jäähdyttimen säleikön kaksoisrivoissa välähtää M tunnus. Pyörät pureutuvat asfalttiin. Väkevä voima työntää atleettista koria suvereenisti eteenpäin. Ihanteelliset edellytykset parhaiden aikojen saavuttamiseen: BMW M6 Coupén sisätila tarjoaa täydellisen yhdistelmän äärirajoilla ajamiseen. Luksuksesta ja upeimmista materiaaleista tinkimättä – BMW Individual -malliston koko paletti on käytettävissä, jos niin halutaan.

Ajodynamiikka ja tehokkuus.

Kun pitkänomaisen konepellin alle kätkeytyvä kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori herää toimintaan, varikkosuoran ja autotallin ero hämärtyy. Kilpaurheilugeenit ovat ilmeiset – ohjattavuutta ja täsmällisyyttä löytyy BMW M6 Coupén jokaisesta solusta. Kevyen painonsa ansiosta hiilikuitukatto madaltaa painopistettä ajodynamiikan hyväksi ja parantaa samalla tehokkuutta. Näin tämä elegantti urheilucoupé on aina paalupaikalla.

Competition-paketti.

Rata-autotunnelmaa puhtaimmillaan: Competition-paketti tuo BMW M6 Coupé -malliin enemmän moottoritehoa, nopeampivälityksellisen ohjauksen ja erikoissovitetun alustan ja siten enemmän performanssia. Kahdeksansylinterisen M TwinPower Turbo -bensiinimoottorin suurin teho nousee lukemasta 412 kW lukemaan 423 kW. Tämä tehonnousu saavutetaan nostamalla ahtopainetta moottorin yläkierroslukualueella. Sport-pakoputkisto päästää ilmoille erittäin urheilulliset moottoriäänet, jotka nostattavat ihon kananlihalle. Rata-ajossa ja myös arkiajossa erikoissovitettu alusta ja erittäin urheilullisen nopeaksi välitetty ohjaus takaavat, että auto seuraa jokaista ohjauskäskyä äärimmäisen tarkasti. Ulkonäköä tehostavat Bicolor-optiikkaiset 20" M kevytmetallivanteet Double-spoke 601 M, eturenkaita leveämmät takarenkaat sekä Sport-pakoputkiston mustakromatut kaksoispäät.

412 KW

Muuntaa voiman ällistykseksi: kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori on M voimanpesien kruunaus. Sen 560 hv:sta (412 kW:sta) ja 680 Nm:stä syntyvä valtava voima on innovatiivisen TwinScroll-ahdinkonseptin ansiosta aina spontaanisti käytettävissä, ja lisävarusteisella Competition-paketilla tehoa saa kasvatettua aina 600 hevosvoimaan saakka.
Sen mahdollistaa korkeiden kierroslukujen, turboahdon ja teknisten kohokohtien kuten Valvetronicin ja High Precision -suoraruiskutuksen yhdistäminen. Ja koko vääntömomentti on käytettävissä jo kierrosluvusta n. 1 500 1/min. Yhdessä lähes lineaarisen voimankehityksen kanssa se piirtää vaikutuksen tekevän tehodiagrammin – ja kuljettajan kasvoille hymyn. Suorituskyky ja taloudellisuus eivät suinkaan sulje toisiaan pois, sen kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori todistaa älykkäillä BMW EfficientDynamics -tekniikoillaan kuten jarrutusenergian talteenotolla. Niiden ansiosta bensiinin keskikulutus on vain 9,9 l/100 km.