JALOSTAA VIIMAN AJOVIIMAKSI.

Kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori.

BMW M GmbH:n insinöörit eivät luo mitä tahansa värkkejä – he luovat mestariteoksia. Huipputehokkaan kaksinkertaisen turboahdon ansiosta kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori on kuin luotu ajettavaksi äärirajoilla. Jo pieni kaasupolkimen painallus riittää, ja saat nauttia spontaanista ja tasaisesta tehonkehityksestä. Elämys, jota kahdeksansylinterisen moottorin vaikuttava äänimaisema syventää vielä entisestään, kun kangaskatto on avoinna.

8-SYLINTERINEN M TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORI.

Muuntaa voiman hämmästykseksi: kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori on M voimanpesien kruunaus. Sen 560 hv:sta (412 kW:sta) ja 680 Nm:stä syntyvä valtava voima on innovatiivisen TwinScroll-ahdinkonseptin ansiosta aina spontaanisti käytettävissä, ja lisävarusteisella Competition-paketilla tehoa saa kasvatettua aina 600 hevosvoimaan saakka.
Sen mahdollistaa korkeiden kierroslukujen, turboahdon ja teknisten kohokohtien kuten Valvetronicin ja High Precision -suoraruiskutuksen yhdistäminen. Ja koko vääntömomentti on käytettävissä jo kierrosluvusta n. 1 500 1/min. Yhdessä lähes lineaarisen voimankehityksen kanssa se piirtää vaikutuksen tekevän tehodiagrammin – ja kuljettajan kasvoille hymyn. Suorituskyky ja taloudellisuus eivät suinkaan sulje toisiaan pois, sen kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori todistaa älykkäillä BMW EfficientDynamics -tekniikoillaan kuten jarrutusenergian talteenotolla. Niiden ansiosta bensiinin keskikulutus on vain 10,3 l/100 km.

  • M TwinPower Turbo
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    8/4
    Iskutilavuus cm3
    4395
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    88,3/89,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    412 (560)/6000–7000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    680/1500–5750
    Puristussuhde : 1
    10,0