YKSI ARGUMENTTI VAKUUTTAA AINA: VETÄVÄ VOIMA.

BMW M5 Sedanin M TwinPower Turbo V8-bensiinimoottori.

Kahden turboahtimen voimalla BMW M TwinPower Turbo V8-bensiinimoottori liikuttaa BMW M5 Sedania väsymättä. Spontaanisti, voimakkaasti ja täsmällisesti, kuten tämän kokoluokan ja laadun koneelta sopii odottaakin. Tätä vaikutuksen tekevää olemusta säestää muista erottuva soundi.

M TWINPOWER TURBO V8-BENSIINIMOOTTORI

Nämä tiedot puhuvat puolestaan: 680 Nm, 560 hv (412 kW), 4,3 sekunnissa nollasta sataan (kun Competition-paketti: 575 hv (423 kW), 4,2 sekunnissa nollasta sataan). BMW M5 Sedanin M TwinPower Turbo V8-bensiinimoottori on korkealle kiertävä voimanlähde, joka ilmoittaa oman kantansa tehokkuuden ja kiihtyvyyden suhteen.
Suvereenin vetävän voimansa se saa lineaarisen tehonkehityksen ja kaksinkertaisen turboahdon tuottaman äärimmäisen vetävän voiman yhdistelmästä. Suurennetut välijäähdyttimet ja patentoitu TwinScroll-ahtokonsepti takaavat spontaanit reaktiot. 680 Nm:n vääntö on käytettävissä erityisen laajalla kierroslukualueella, joka ulottuu 1 500:sta 5 750:een kierrokseen minuutissa – näin M TwinPower Turbo V8-bensiinimoottori reagoi jokaiseen kaasupolkimen painallukseen valtavilla menohaluilla. Valvetronicin ja High Precision -suoraruiskutuksen ansiosta moottori asettaa mittapuita myös tehon ja kulutuksen suhteen osalta: yhdessä BMW EfficientDynamics -toimenpiteiden kuten moottorin start-stop-toiminnon ja jarrutusenergian talteenoton kanssa keskikulutukseksi saadaan kaikkiaan vain noin 9,9 litraa sadalla kilometrillä.
Jos tämä ei vielä riitä: Competition-paketin yhteydessä M TwinPower Turbo V8-bensiinimoottorin teho kasvaa ahtopaineen noustessa ylemmällä kierroslukualueella jopa 575 hv:aan (423 kW) − ja keskikulutus pysyy ennallaan. Suurin vääntömomentti, 680 Nm, on tällöin käytettävissä laajalla kierroslukualueella 1500 1/min − 6000 1/min. Nämä lukemat täytyy kokea itse.
Kahdeksansylinterinen M TwinPower Turbo -bensiinimoottori täyttää vakiovarusteisena pakokaasunormin EU6 vaatimukset.

  • M TwinPower Turbo
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    8/4
    Iskutilavuus cm3
    4395
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    88,3/89,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    412 (560)/6000–7000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    680/1500–5750
    Puristussuhde : 1
    10,0