TEHOKKAASTI TYYLILLÄ. POIKKEUKSELLISEN DYNAAMISESTI.

BMW 5-sarjan Gran Turismon BMW TwinPower Turbo -moottorit.

Bensiini- tai dieselmoottori: BMW 5-sarjan Gran Turismon moottorivalikoiman kaikki moottorit vakuuttavat tehokkuudellaan, dynaamisella voimankehityksellään ja erinomaisella kierrosherkkyydellään. Samalla nerokkaat BMW EfficientDynamics -toimenpiteet ja ainutlaatuinen BMW TwinPower Turbo -tekniikka varmistavat taloudellisen tehokkuuden – maksimaalinen teho entistä alhaisemman polttonesteen kulutuksen ja pienempien päästöjen saattelemana.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW 550i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    8/4
    Iskutilavuus cm3
    4395
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    88,3/89,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    330 (450)/5500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    650/2000–4500
    Puristussuhde : 1
    10,0
  • BMW 550i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    8/4
    Iskutilavuus cm3
    4395
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    88,3/89,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    330 (450)/5500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    650/2000–4500
    Puristussuhde : 1
    10,0
  • BMW 535i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2979
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    89,6/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    225 (306)/5800
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1200–5000
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 535i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2979
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    89,6/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    225 (306)/5800
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1200–5000
    Puristussuhde : 1
    10,2

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat herkkä reagointi ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW 535d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 535d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 530d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    190 (258)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    560/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 530d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    190 (258)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    560/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 520d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    135 (184)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    380/1750–2750
    Puristussuhde : 1
    16,5