ERIKOISLAATUINEN. DYNAAMINEN JA TALOUDELLINEN.

BMW 4-sarjan Cabrion moottorit: voimakkaat, dynaamiset ja erittäin tehotaloudelliset.

BMW TwinPower Turbo -tekniikka yhdistää bensiinimoottoreissa innovatiivisen pakokaasuahdintekniikan, Valvetronicin, kaksois-Vanoksen ja High Precision -ruiskutuksen. Dieselmoottoreissa yhdistetään samaten erityisesti optimoitu pakokaasuahdintekniikka, uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus ja muuttuva turbiinigeometria.
BMW TwinPower Turbo -tekniikka pienentää bensiini- ja dieselmoottoreiden polttonesteen kulutusta selvästi – ja samalla se lisää tehoa laajalla kierroslukualueella.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW 420i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    135 (184)/5000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    290/1350–4600 [270/1350–4600]
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 430i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    185 (252)/5200
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    350/1450–4800
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 430i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    185 (252)/5200
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    350/1450–4800
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 440i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    240 (326)/5500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    450/1380–5000
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 440i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    240 (326)/5500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    450/1380–5000
    Puristussuhde : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat spontaani reaktioluonne ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW 420d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 435d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5