OMAA LUOKKAANSA. JOKAISESSA TEHOLUOKASSA.

BMW TwinPower Turbo -moottorit BMW 3-sarjan Sedanissa.

Uusin ruiskutustekniikka, täysin muuntuva tehonohjaus ja uusimman sukupolven turboahtimet: Kaikki BMW EfficientDynamics -moottoriperheen bensiini- ja dieselvoimanlähteet vakuuttavat vahvalla vetävällä voimalla – ja yllättävät samalla alhaisilla kulutus- ja päästöarvoilla. Erityisen dynaaminen: huippumoottorimalli BMW 340i Sedanissa. Erityisen vähäpäästöiset ja taloudelliset: BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition ja BMW 330e iPerformance Sedan, jossa on ensimmäinen Plug-in-hybridimoottori BMW 3-sarjassa.

BMW TWINPOWER TURBO -BENSIINIMOOTTORIT.

Uusimman sukupolven BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottorit ihastuttavat temperamenttisella voimankehityksellään ja spontaanilla reaktioherkkyydellään jo alhaisilla kierrosluvuilla. Samalla ne ovat taloudellisempia, vähäpäästöisempiä ja suorituskykyisempiä kuin edeltäjämallinsa. Tehokkuuden ja dynamiikan kasvattamiseksi tämä innovaatiopaketti – BMW EfficientDynamics -strategian virstanpylväs – yhdistää uusimmat ruiskutustekniikat ja täysin muuntuvan venttiilinohjauksen Valvetronic, johon sisältyy kaksois-Vanos, sekä innovatiivisen turboahdintekniikan. Tulokseksi saadaan erityisen tehokas voimansiirtolinja, joka ilmentää tunnustusta saanutta BMW:n moottoriosaamista vaikuttavalla tavalla. Moninkertaisesti Engine of the Year Award -palkittua kuusisylinteristä BMW TwinPower Turbo -bensiinirivimoottoria arvostetaan kaikkialla maailmassa sen dynaamisen voimankehityksen, erinomaisen tasaisen käynnin ja vaikuttavan tehokkuuden ansiosta. EfficientDynamics-moottoriperheen tuttua tekniikkakonseptia käytetään lähes kaikissa bensiinimoottoreissa.

  • BMW 340i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    240 (326)/5500
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    450/1380–5000
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 330i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    185 (252)/5200
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    350/1450–4800
    Puristussuhde : 1
    10,2
  • BMW 320i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    135 (184)/5000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    290/1350–4250 [270/1350–4600]
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 320i xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    135 (184)/5000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    270/1350–4600
    Puristussuhde : 1
    11,0
  • BMW 318i
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1499
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    100 (136)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    220/1250–4300
    Puristussuhde : 1
    11,0

BMW TWINPOWER TURBO -DIESELMOOTTORIT.

Uuden sukupolven BMW TwinPower Turbo -dieselmoottoreissa kuvastuu BMW EfficientDynamics -ajatusmaailman johdonmukainen noudattaminen: tavoitteena on yhdistää suorituskyvyn ja ajokäyttäytymisen huippuarvot sekä vähäinen kulutus. Dieselmoottorien vahvuuksia ovat herkkä reagointi ja temperamenttinen voimankehitys kaikilla kierroslukualueilla sekä taloudellisuus. Tehokkuuden ja dynamiikan osalta ne ovat joka suhteessa kaikkien epäilysten yläpuolella. Ja työnsä ne tekevät erittäin vähäpäästöisesti ja kitkattomasti. Maksimaalinen ajonautinto on siis taattu. Alumiinikevytrakenteita hyödyntävissä EfficientDynamics -moottoriperheen uusissa dieselvoimanlähteissä on yksi, kaksi tai kolme turboahdinta ja muuntuva turbiinigeometria. Ruiskutuksesta pitää huolen uusimman sukupolven Common Rail -suoraruiskutus. Se varmistaa optimoidun palamisen ja auttaa siten osaltaan vähentämään polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä.

  • BMW 320d EfficientDynamics
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    120 (163)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    400/1750–2250
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 335d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    230 (313)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    630/1500–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 330d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    6/4
    Iskutilavuus cm3
    2993
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    190 (258)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    560/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 320d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 320d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    140 (190)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    400/1750–2500
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 318d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    320/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 318d xDrive
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    110 (150)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    320/1500–3000
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 316d
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1995
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    90,0/84,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    85 (116)/4000
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    270/1250–2750
    Puristussuhde : 1
    16,5
  • BMW 330e iPerformance
    Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    4/4
    Iskutilavuus cm3
    1998
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    185 (252)
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min (330e: yhdistetty)
    420
    Puristussuhde : 1
    11,0