DELEGOI LUOTETTAVILLE AVUSTAJILLE.

Kuljettajaa tukevat BMW ConnectedDrive -avustinjärjestelmät BMW 2-sarjan Active Tourerissa.

DELEGOI LUOTETTAVILLE AVUSTAJILLE.

Kuljettajaa tukevat BMW ConnectedDrive -avustinjärjestelmät BMW 2-sarjan Active Tourerissa.

Lukuisat innovatiiviset teknologiat ovat monipuolisesti tukenasi ajon aikana ja takaavat huipputason mukavuuden ja turvallisuuden. Näin Sinä voit keskittyä oleelliseen – huolettomaan ajamisen iloon.

DELEGOI LUOTETTAVILLE AVUSTAJILLE.Kuljettajaa tukevat BMW ConnectedDrive -avustinjärjestelmät BMW 2-sarjan Active Tourerissa.

Lukuisat innovatiiviset teknologiat ovat monipuolisesti tukenasi ajon aikana ja takaavat huipputason mukavuuden ja turvallisuuden. Näin Sinä voit keskittyä oleelliseen – huolettomaan ajamisen iloon.

RUUHKA-AJOAVUSTIN.

RUUHKA-AJOAVUSTIN.

Driving Assistant Plus -varusteluun kuuluva ruuhka-ajoavustin helpottaa kuljettajan työtä yksitoikkoisissa liikennetilanteissa: Järjestelmä mahdollistaa tiheässä liikennevirrassa mukana soljumisen nopeuteen 60 km/h saakka, minkä ansiosta ruuhkassa eteneminen rasittaa vähemmän. Järjestelmä säilyttää halutun etäisyyden edellä ajavaan automaattisesti, säätää auton nopeutta automaattisesti tarvittaessa pysähdyksiin saakka sekä avustaa ohjaamisessa. Siten auto pystyy avustamaan kuljettajaa kaistalla pysymisessä, edellyttäen että kuljettaja pitää ohjauspyörästä kiinni edes toisella kädellä. Kun auto on joutunut pysähtymään kokonaan, auto lähtee uudelleen liikkeelle, jos jono taas liikkuu 30 sekunnin kuluessa pysähtymisestä. Tämä järjestelmä on yksi askel kohti itseajavia autoja.

BMW HEAD-UP -NÄYTTÖ.

Värillinen BMW Head-Up -näyttö heijastaa kaikki ajamisen kannalta tärkeät tiedot heijastuslevylle kuljettajan näkökenttään. Näin kuljettajan ei tarvitse siirtää katsettaan pois liikenteestä. Esimerkiksi nykyinen ajonopeus, navigoinnin opastus, nopeusrajoitukset ja ohituskiellot, puhelimen ja viihteen listat sekä kuljettajan avustinjärjestelmien kaikkien varoitusviestien sisältö voidaan näyttää.

Mittariston yläpuolelle sijoitettuun, esiin nousevaan levyyn heijastettavat symbolit ovat värillisiä, joten esimerkiksi liikennemerkit näytetään realistisina. Levyn lievä tummennus parantaa kontrastia.

Näytön kirkkaus säätyy automaattisesti valo-olosuhteiden mukaisesti, ja lisäksi sitä voidaan säätää yksilöllisten mieltymysten mukaisesti. Näytössä on myös päivä- ja yönäkymävaihtoehdot erikseen. Lisäksi on mahdollista valita mitä tietoja heijastetaan ajonopeusnäytön ja kuljettajan avustinjärjestelmien varoitusviestien lisäksi. BMW Head-Up -näytön tiedot näkyvät polarisoiduilla aurinkolaseilla vain rajoitetusti.

DRIVING ASSISTANT PLUS.

Driving Assistant Plus on merkittävä lisä auton turvallisuuteen ja mukavuuteen. Se sisältää City-pysähdyksiinjarrutustoiminnollisen peräänajovaroittimen ja henkilötunnistuksen, kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmän, kaukovaloavustimen, nopeusrajoitustieto-toiminnon, kameraan perustuvan Stop&Go-toiminnollisen vakionopeussäätimen sekä ruuhka-ajoavustimen.
Järjestelmän toiminta saattaa olla rajoittunut pimeällä, sateessa ja sumussa.

  • Driving Assistant

    Turvallisuuspaketti Driving Assistant sisältää kameraan perustuvat kuljettajan avustinjärjestelmät, kuten kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä, peräänajovaroitus, kaukovaloavustin ja nopeusrajoitustieto. City-pysähdyksiinjarrutustoiminnollinen peräänajovaroitin ja henkilötunnistus varoittaa ajonopeusvälillä 10 ja 60 km/h törmäysvaarasta. Kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä varoittaa ajonopeudesta 70 km/h alkaen, jos auto uhkaa vahingossa poistua kaistalta.
    Järjestelmän toiminta saattaa olla rajoittunut pimeällä, sateessa ja sumussa.

  • Kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä

    Kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä tunnistaa kaistamerkinnät ja varoittaa kuljettajaa ohjauspyörän värinällä, jos auto uhkaa ajautua vahingossa pois kaistalta nopeudesta noin 70 km/h alkaen. Jos kaistaa vaihdetaan tarkoituksella eli silloin kun vilkku on kytketty päälle, varoitusta ei anneta.

  • Peräänajo- ja henkilövaroitus

    City-pysähdyksiinjarrutustoiminnolla varustettu peräänajovaroitus tunnistaa ajoneuvot, ja City-pysähdyksiinjarrutustoiminnolla varustettu henkilötunnistus reagoi puolestaan jalankulkijoihin. Törmäyksen uhatessa peräänajovaroitus reagoi kahdessa vaiheessa – ensin mittaristoon syttyy merkkivalo, sen jälkeen kuulet merkkiäänen. Henkilötunnistus, joka on käytössä ajonopeuden ollessa 10–60 km/h, varoittaa akuutista vaarasta yksivaiheisesti. Varoittaessaan uhkaavasta törmäyksestä järjestelmä valmistelee samalla jarrujärjestelmän reagoimaan nopeammin. Hätätilanteessa järjestelmä aloittaa jarrutuksen ja huolehtii siitä, että törmäysnopeus on selvästi vähäisempi. Jos edellä ajava jarruttaa voimakkaasti, BMW reagoi heti, mikäli peräänajovaroitus on aktivoituna. Ensin syttyy merkkivalo, sen jälkeen merkkivalo vilkkuu ja kuulet merkkiäänen, ja lopulta järjestelmä tekee kevyen jarrutuksen, jos nopeus on enintään 60 km/h.

  • Aktiivinen vakionopeussäädin, jossa Stop&Go-toiminto.

    Kameraan perustuva vakionopeussäädin, jossa on Stop&Go-toiminto, säilyttää kuljettajan asettaman ajonopeuden enintään 140 km/h ja etäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon. Auto jarruttaa automaattisesti jopa pysähdyksiin asti ja lähtee automaattisesti liikkeelle jonon jälleen liikkuessa säilyttäen asetetun etäisyyden.

PYSÄKÖINTIAVUSTIN.

Pysäköintiavustin helpottaa taskupysäköintiä. Järjestelmä etsii kadun varteen pysäköityjen autojen välistä pysäköintiin riittävää tilaa, kun autolla ajetaan hitaasti eteenpäin (nopeudella alle 35 km/h) ja enintään 1,5 metrin sivuetäisyydellä pysäköidyistä autoista.
Kun riittävän suuri tila löytyy, kuljettaja kytkee pysäköintitilan puoleiset vilkut päälle, jolloin pysäköintiavustin ottaa hoitaakseen auton ohjaamisen, ja kuljettaja valitsee vaihteen sekä käyttää kaasu- ja jarrupoljinta. Järjestelmä näyttää avustavia toimintaohjeita monitoiminäytössä ja antaa myös akustisia ohjeita. Tuloksena: auton pysäköinti on helpompaa kuin koskaan aiemmin.

PERUUTUSKAMERA.

PERUUTUSKAMERA.

Peruutuskameran ansiosta kuljettaja näkee auton takana olevan tilan valvontanäytöstä käännellessään ja pysäköidessään autoa. Peruutuskamera parantaa näkyvyyttä peruutettaessa pysäköintitilanteissa, kun ajonopeus on alle 15 km/h.
Monitoiminäytössä näkyvät apulinjat ja värilliset estemerkinnät kertovat kuljettajalle, onko valittu pysäköintipaikka riittävän kokoinen autolle – ja avustavat näin kuljettajaa pysäköinnissä. Kun ohjauspyörä on käännetty ääriasentoon, näyttöön ilmestyvät punaiset kääntöympyrälinjat ja vihreät ajolinjat, jotka muuttuvat aina ohjausliikkeiden mukaan.
Peruutuskamera kytkeytyy automaattisesti pois päältä kymmenen metrin kuluttua tai jos ajonopeus on yli 15 km/h. Vetokoukun yhteydessä peruutuskamerassa on kätevä zoomaustoiminto, joka helpottaa lähestymistä perävaunun kiinnittämistä varten.

Navigointi Plus.

BMW Head-Up -näytön käsittävässä Navigointi Plus -järjestelmässä yhdistyy monta hyödyllistä laitetta: Navigointijärjestelmä jossa kiinteä 8,8"" LCD-värinäyttö, radio, MP3-soitin, RDS-kaksoisviritin ja mittaristo, jossa on tarkkapiirtoinen 5,7'' TFT-näyttö. Reittiopastus näytetään nuolilla/kartalla sekä annetaan ääniopastuksena. Navigointijärjestelmää käytetään intuitiivisella iDrive Touch -monitoimisäätimellä, pikavalintanäppäimillä, kahdeksalla suosikkinäppäimellä tai auton varustuksesta riippuen myös puhekäyttötoiminnolla.
Navigointi Plus opastaa kätevästi perille lukuisissa Euroopan maissa ja myös monissa maissa Euroopan ulkopuolella. TMC-tekniikan (ei saatavilla Suomessa) ansiosta liikenteen ongelmakohdat tiedetään ajoissa, ja järjestelmä laskee nopeasti vaihtoehtoreitin. Siten perille päästään sujuvasti.

Navigointi Plus.