Uusi luku moottorien historiassa.

Kahdeksansylinterinen BMW TwinPower Turbo -bensiinimoottori
BMW X6 xDrive50i-mallissa.

BMW X6 xDrive50i -mallissa on ensimmäistä kertaa otettu BMW TwinPower Turbo -tekniikka käyttöön V8-moottorissa. High Precision -suoraruiskutus, kaksi turboahdinta ja kaksois-Vanos on yhdistetty innovatiiviseksi teknologiapaketiksi, joka lupaa suuremman tehon vähäisellä kulutuksella. Konkreettinen tulos: tehoa on 300 kW (407 hv), huippuvääntömomentti 600 Nm kierroslukualueella 1 750–4 500 1/min ja EU-keskikulutus 12,5 l/100 km – näillä arvoilla BMW X6 xDrive50i -mallin 4,4 litran V8-moottori on luokkansa tehokkain voimanpesä.
Vielä yksi maailmanuutuus tässä moottorissa: pakokaasuahdin on nyt ensimmäistä kertaa sijoitettu keskelle sylinteririvien V-tilaan. Näin aikaansaadun kompaktimman moottorilohkon ansiosta on painoa saatu alennettua, mutta lisäksi myös imuilma- ja pakokaasupuolen välistä painehäviöitä on pystytty vähentämään entisestään.

Polttonesteen kulutus / CO2-päästöt


Polttonesteen kulutus EU-yhdistetty: 12,5 l/100 km
CO2-päästö yhdistetty: 292 g/km

Lisätietoja virallisesti määritetyistä uusien henkilöautojen polttonesteen kulutuksista ja virallisesti määritetyistä CO2-päästöistä saat kaikissa jälleenmyyjäliikkeissämme määräysten mukaisesti nähtävillä olevasta aineistosta.