BMW TELESERVICES.

Paras mahdollinen mukavuus ja turvallisuus.

Työ, perhe, ystävät, vapaa-aika: elämällä on valtavan paljon tarjottavaa. Joudut ajattelemaan ja muistamaan monenlaisia asioita. BMW-autosi huoltoajankohdat eivät kuulu niihin. Autosi tietää ne tarkalleen – kun huollon aika on, se jopa ottaa itse yhteyden BMW-huoltopisteeseen.

YLEISTÄ BMW TELESERVICES -PALVELUSTA.

Teleservices-järjestelmä on kuljettajan, auton ja BMW AG:n välinen nerokas verkotus.
Teleservices-järjestelmä välittää automaattisesti ja tarpeen mukaisesti autokohtaiset huoltotiedot BMW-huoltopisteellesi, jolloin huoltolaajuudet ja -ajankohdat voidaan suunnitella automaattisesti.
Asiakkaan suosikikseen nimeämä BMW-huoltopiste saa auton tiedot ja analysoi ne sekä ottaa yhteyden auton omistajaan, jos huoltoajankohta lähestyy, ja voi siten optimaalisesti valmistautua auton huoltokäyntiin. Tällöin hän luonnollisesti tietää jo, kuinka kauan huolto kestää, ja voi tilata mahdollisesti tarvittavat varaosat etukäteen.
Jos haluat itse ottaa yhteyttä BMW-huoltopisteeseesi. Napin painalluksella kaikki BMW-autosi huollon kannalta tärkeät tiedot välitetään huoltoneuvojalle. Koska hänellä on heti kaikki tarvitsemansa tiedot, hän pystyy koordinoimaan huoltoajankohdat kanssasi parhaalla mahdollisella tavalla. Ehkä voisit esimerkiksi yhdistää moottoriöljyn seuraavan vaihdon suunnittelemaasi renkaiden vaihtoon? Teleservices-palvelu säästää aikaasi, missä vain mahdollista.
Teleservices-järjestelmän avulla autosta voidaan myös pyytää apua, jos autoon matkan päällä tulee vika. Jotkut toimintahäiriöt voidaan näin saada korjattua jo etäyhteydessä ilman, että auto on vietävä huoltopisteeseen.

BMW Teleservices

Katso video ja tutustu palveluun.

BMW CONNECTEDDRIVE.

BMW ConnectedDrive merkitsee auton, kuljettajan ja ulkomaailman älykästä verkottumista. Niiden ansiosta voit hoitaa asioita nopeammin ja helpommin, ja Sinulle jää enemmän aikaa olennaiseen: perheellesi, ystävillesi ja vapaa-aikaan. BMW Teleservices -palvelut ovat osa BMW ConnectedDrivea ja takaavat maksimaalisen mukavuuden huollon aikana ja teknisen toimintahäiriön ilmaantuessa. BMW ConnectedDrive -asiakkaat, joilla on autossa lisävarusteinen ConnectedDrive Services -palvelut tai älykäs hätäpuhelu, voivat käyttää BMW TeleServices -palvelujen toimintoja maksutta. Palvelut otetaan käyttöön auton luovutuksen yhteydessä automaattisesti.

TELESERVICES-PALVELUT YLEISESTI.

Automaattinen BMW Teleservice Call -puhelu.

Liiketapaamiset, syntymäpäivät, sovitut ajankohdat – johan Sinulla on tarpeeksi muistettavaa. On hyvä, että BMW-autosi tietää itse, milloin on minkäkin huollon aika. BMW ConnectedDriven automaattisen BMW Teleservice Call -puhelun ansiosta Sinun ei enää tarvitse pitää niistä huolta itse. Huollontarve tunnistetaan tunnistimilla, ja tieto välitetään BMW:lle. BMW-huoltopisteessäsi tutustutaan tietoihin, siellä arvioidaan kaikki tärkeät autokohtaiset informaatiot ja pystytään varautumaan tehokkaasti BMW:si mahdolliseen korjaamokäyntiin – jo ennen kuin ajankohdasta sovitaan kanssasi puhelimitse. Edut koottuna • Huoltotarpeen automaattinen tunnistus • Huollon kannalta tärkeiden tietojen välittäminen suoraan BMW:lle • Haluamassasi BMW-huoltopisteessä voidaan käyttää kaikkia huollon kannalta tärkeitä tietoja mukavasti • Automaattinen muistutus tulevista huoltokäynneistä • Optimaalisesti valmisteltu ja tehokas huoltopalvelu • Korjaamokäynnin keston lyheneminen

Manuaalinen BMW Teleservice Call -puhelu.

Tarvitsetko huoltoajan tai haluatko tietää, mitä keskusvalvontaviesti autosi näytössä merkitsee? BMW ConnectedDriven ansiosta se ei ole mikään ongelma: manuaalisella BMW Teleservice Call -puhelulla voit milloin tahansa ottaa yhteyttä palvelevaan BMW-huoltopisteeseesi suoraan autosta käsin ja pyytää heitä soittamaan takaisin. Tarvitsipa Sinun korjata kiveniskemä tuulilasista tai vaihtaa autoon talvirenkaat: napin painallus riittää. Sen tehtyäsi kaikki huollon kannalta tärkeät tiedot välitetään täysin automaattisesti. Näin BMW-huoltopisteessäsi ollaan täydellisesti valmistautuneita, ja Sinua pystytään neuvomaan yksilöllisesti ja tarpeen mukaisesti – mikset yhdistäisi renkaiden vaihtoa pian edessä olevaan moottoriöljyn vaihtoon? Edut koottuna Sovi huoltoajoista – milloin haluat. • Mukava yhteydenotto autosta käsin ja takaisinsoittotakuu • Yksilöllinen neuvonta auton välitettyjen tietojen pohjalta • Lyhennetyt varaosien odotusajat • Optimaalisesti valmisteltu huoltopalvelu • Lyhyempikestoiset korjaamokäynnit

BMW Teleservice -vikatilannepuhelu.

Onko BMW-autossasi tekninen vika tai eikö auto toimi totuttuun tapaan? Kun soitat BMW ConnectedDriven BMW Teleservice -vikatilannepuhelun, olemme viipymättä tukenasi: voit soittaa liikkuvuuspalveluumme suoraan autostasi. Näin voit mahdollisesti jopa välttää korjaamokäynnin. Miten se toimii? Langattoman tietoliikenneyhteyden kautta moni virhe pystytään paitsi diagnosoimaan myös korjaamaan ilman että huoltohenkilökunnan tarvitsee tulla paikan päälle. Edut koottuna Luota teknisten vikojen ja toimintahäiriöiden ilmetessä nopeaan ongelmadiagnoosiin ja luotettavaan asiantuntija-apuun. • Nopea ja täsmällinen etädiagnoosi • Tiettyjen häiriöiden etäkorjaus • Asiantunteva apu aina ja joka paikassa • Tarvittaessa optimaalisesti valmisteltu huoltopalvelu

BMW Teleservice Battery Guard.

Oletko pysäköinyt BMW:si ja unohtanut sammuttaa valot? BMW Teleservice Battery Guardin ansiosta se ei ole ongelma eikä mikään, sillä tämän BMW ConnectedDrive -palvelun avulla vältät akun toimintahäiriöt: jos akun lataustila laskee tiettyjen arvojen alapuolelle, BMW Teleservice Battery Guard ilmoittaa asiasta Sinulle tai BMW-huoltopisteellesi määrätyissä tapauksissa suoraan tai kun auto käynnistetään seuraavan kerran. Näin käynnistysvaikeudet ja akusta johtuvat tekniset häiriöt pystytään välttämään tehokkaasti – koska BMW:si pystyy nyt itse tarkkailemaan energiansaantiaan. Edut koottuna Akku valvonnassa – kellon ympäri. • Automaattiset huomautukset akun kriittisestä lataustilasta tekstiviestillä tai sähköpostilla • Akkuvian pikatunnistus • Premium-luokan huoltopalvelut energiansaannin tiimoilta

BMW Teleservice -päivitys.

Verkota BMW:si vieläkin paremmin: Bluetooth-matkapuhelimesi ja USB-mediasoittimesi ohjelmistopohjaisten ajuripäivitysten avulla varmistat mobiilien päätelaitteittesi yhteensopivuuden ja niiden optimaalisen yhteistoiminnan BMW-autosi kanssa. Käytä BMW ConnectedDriven BMW Teleservice -päivitystä, ja saat ajaessasi nauttia hyvästä tunteesta, että Sinulla on aina uusin tekniikka käytössäsi. Edut koottuna Luota BMW-autosi ja mobiilien päätelaitteittesi täydelliseen verkottamiseen. • Uusimpien ajuripäivitysten säännölliset latausmahdollisuudet • Auton ja mobiilien päätelaitteiden optimaalinen yhteensopivuus • Nopeat ja mukavat päivitykset myös matkan varrella
  • Automaattisen BMW Teleservice Call -puhelun toiminta

    Käyttötarpeen mukaisen huoltojärjestelmän (CBS) tunnistimet valvovat jatkuvasti käyttönesteiden kuten moottoriöljyn kulutusta ja kulutusosien kuten jarrupalojen tilaa. Jos huollolle on tarvetta, BMW-autosi välittää kaikki huollon kannalta tärkeät tiedot automaattisesti BMW:lle. Haluamastasi BMW-huoltopisteestä otetaan Sinuun tarvittaessa viipymättä yhteyttä puhelimitse huoltoajan sopimiseksi. Kun tarkat tiedot välittyvät, kaikki huoltoa varten tarvittavat osat voidaan varata valmiiksi – jotta BMW:si täytyy viipyä huollossa vain niin kauan kuin on ehdottomasti tarpeen. Kiinteät huoltovälit kuuluvat menneisyyteen. Sinä ajat korjaamolle vain kun on pakko.

  • Manuaalisen BMW Teleservice Call -puhelun toiminta

    BMW:si iDrive-järjestelmän kautta voit milloin tahansa aktivoida manuaalisen BMW Teleservice Call -puhelun. Samalla kaikki autosi huollon kannalta tärkeät tiedot välitetään BMW:lle. Palveleva BMW Service -toimipiste saa tiedon, että odotat sieltä yhteydenottoa. Kun tiedot on analysoitu, BMW:n asiantuntija ottaa Sinuun viipymättä yhteyttä sopiakseen huollolle ajan. Koska auton tiedot ovat saatavilla, asiantuntija pystyy paneutumaan puhelun aikana yksilöllisiin toiveisiisi tarkasti ja henkilökohtaisesti ja – jos tarpeen – tilata halutut varusteet jo ennakkoon.

  • How the BMW Teleservice Breakdown Call works

    In the event of a breakdown or malfunction in your BMW, simply select BMW ConnectedDrive via the iDrive menu and the function Mobile Care. At the press of a button, you can transmit the current vehicle data to our Mobile Care specialists for evaluation. Our specialists are able to remotely diagnose your BMW as if it were in the workshop. With the help of an automatic voice connection our specialists will inform you about the condition of the vehicle and the next steps. They are often able to rectify certain problems remotely. If remote maintenance isn’t possible, a Mobile Care vehicle will be dispatched right away or you’ll be directed to the nearest BMW Service Partner. The vehicle data will be transmitted to the BMW Service Partner to ensure that he’s optimally prepared to service your vehicle.

  • Manuaalisen BMW Teleservice Call Battery Guardin toiminta

    Akkusi valvonnassa: Jos akun lataustila alittaa tietyt arvot esimerkiksi pysäköintivalojen palaessa, BMW Teleservice Battery Guard aktivoituu automaattisesti ja ilmoittaa asiasta Sinulle viipymättä tekstiviestillä tai sähköpostilla, riippuen siitä, kumman olet valinnut My BMW ConnectedDrive -portaalissa. BMW Teleservice Battery Guard on aktivoituna siihen saakka, kunnes käynnistät auton seuraavan kerran. Jos tarpeen, BMW-huoltopisteestä otetaan Sinuun yhteyttä huoltoajan sopimiseksi.

  • Personalisointi

    Battery Guard -toiminnot ovat periaatteessa saatavilla Teleservices -palvelujen vakiopalveluina. Jotta voit saada Battery Guard -tekstiviestin tai -sähköpostin, Sinun täytyy vain personalisoida tämä palvelu BMW ConnectedDrive -portaalissa tallentamalla matkapuhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi sinne. Konfigurointi BMW ConnectedDrive -portaalissa on edellytyksenä BMW Teleservice Battery Guardin käytölle koko laajuudessaan.

  • BMW Teleservices -päivityksen toiminta

    Säännölliset ajuripäivitykset takaavat BMW:si ja mobiilien päätelaitteittesi yhteensopivuuden. Teleservices-päivityksiä pääset käyttämään BMW:si intuitiivisen iDrive-valikon kautta kohdasta Asetukset ja Ohjelmistopäivitykset. Käytitpä matkapuhelinta tai USB-mediasoitinta: näytöstä näet uusimmat saatavilla olevat ohjelmistopäivitykset. Näiden päivitysten datamäärä on tavallisesti pieni, ja ne on nopea ladata ja asentaa – näin pidät mobiilit päätelaitteesi ja BMW-autosi ajan tasalla ja pysyt vastaisuudessakin optimaalisesti verkottuneena ilman että Sinun täytyisi piipahtaa BMW-huoltopisteessä.

FAQ.

Kysymyksiä ja vastauksia BMW Teleservices -palveluista.

Onko Sinulla kysymyksiä aiheesta BMW Teleservices? Täältä löydät usein esitettyjä kysymyksiä vastauksineen.

  • Mitä kustannuksia minulle koituu käytöstä?

    Lisävarusteen BMW Teleservices SA6AE käyttö on lisävarusteen ConnectedDrive -palvelut SA6AK tai lisävarusteen Älykäs hätäpuhelu SA6AC yhteydessä maksutonta. Tässä tapauksessa palveluja voidaan käyttää autoon kiinteästi asennetun SIM-kortin välityksellä kotimaassa ja ulkomailla.

  • Mihin BMW-autoihin BMW Teleservices -palvelut ovat saatavilla?

    Jokaisessa BMW-autossa, jossa on älykäs hätäpuhelu (SA6AC) tai BMW ConnectedDrive -palvelut (SA6AK), on samalla myös BMW TeleServices -palvelut (SA6AE).
    Pyydä tarkat tiedot BMW-huoltopisteestä.

  • Mille BMW-huoltopisteelle BMW Teleservice Call -puhelu yhdistetään oletusarvoisesti?

    Autosi lähettää tiedot BMW:lle. Haluamasi BMW-huoltopiste pystyy käyttämään tietoja. Oletusarvoisesti järjestelmiin tallennetaan se jälleenmyyjä, joka auton on luovuttanut.

  • Voidaanko minun autoni osalta tallennettu BMW-huoltopiste vaihtaa toiseen?

    BMW-huoltopisteen voi vaihtaa milloin tahansa. Jos esimerkiksi muuttaessasi toiselle paikkakunnalle haluat, että jokin toinen BMW-jälleenmyyjä tai BMW Service -toimipiste saa BMW-autosi tiedot käyttöönsä, ota yhteyttä päivystävään ConnectedDrive Hotline -numeroon tai haluamaasi BMW-huoltopisteeseen.

  • Miten varmistan, että vaihtoautossani voidaan käyttää BMW Teleservices -palveluita ja että oma BMW-huoltopisteeni saa tiedot?

    BMW Teleservices -palvelut täytyy aktivoida autosta ja autosi täytyy olla kohdennettuna haluamallesi BMW-huoltopisteelle. Jos Sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä haluamaasi BMW-huoltopisteeseen.

  • Mitä minun on otettava huomioon myydessäni autoa edelleen?

    Ilmoita ostajalle BMW Teleservices -palvelujen toiminnasta. Tähän liittyvää tietoa löydät osoitteesta: www.bmw.com/teleservices. Huomauta ostajalle lisäksi lomakkeesta, jolla hän voi tallentaa haluamansa BMW-huoltopisteen.

  • Miten BMW Teleservices -palvelut aktivoidaan autosta?

    Tavallisesti BMW Teleservices -palvelut on aktivoitu jo auton luovutuksen yhteydessä. Jos et ole varma, käänny Sinua palvelevan BMW-huoltopisteen puoleen.

  • Miten BMW Teleservices -palvelut kytketään pois käytöstä autosta?

    BMW Teleservices -palvelut voidaan kytkeä pois käytöstä milloin tahansa. BMW Teleservices -palvelut voidaan kytkeä pois käytöstä vain kytkemällä auton koko verkotus pois. Se tarkoittaa, että kytkemällä nämä palvelut pois käytöstä kytketään myös autoon asennettu SIM-kortti pois. Tämän seurauksena myöskään hätäpuhelu ei toimi tässä autossa.
    Lisätietoa poiskytkennästä saat osoitteesta www.bmw.fi/connecteddrive