BMW CONNECTED DRIVE -PALVELUT.

Edellytykset/saatavuus

BMW ConnectedDriven avulla olet niin vapaa kuin haluat.Tällä sivulla löydät lisätietoja ConnectedDriven palveluiden edellytyksistä ja saatavuudesta.

Yleistä

Oy BMW Suomi Ab, y-tunnus 0988005-9 (jäljempänä ”BMW”), tarjoaa asiakkaalle tiettyjä ajoneuvoa koskevia tietoja ja tukipalveluita, joista käytetään nimeä BMW ConnectedDrive. ConnectedDrive-palvelut hyväksymällä asiakkaan katsotaan antaneen suostumuksensa siihen, millä tavoin tietoja tullaan käsittelemään ja mitä tarkoitusta varten. Henkilötietoja voidaan luovuttaa kolmannelle osapuolelle, jotta asiakas voi hyödyntää palveluita. Henkilötietoja voidaan siirtää kolmanteen maahan, jos se on välttämätöntä palveluiden toteuttamiseksi (kuten silloin, kun palvelimet sijaitsevat kolmannessa maassa). BMW vastaa siitä, että kolmannessa maassa, jonne henkilötietoja siirretään, taataan tietosuojan riittävä taso. Jos asiakas haluaa tarkastaa, mitä henkilötietoja hänestä käsitellään, tai korjata antamiaan henkilötietoja, voi asiakas olla yhteydessä asiakaspalveluun. BMW vastaa siitä, että henkilötietoja käsitellään Suomen henkilötietolain (523/1999) mukaisesti. Lisätietoa henkilötietojen käytöstä on saatavilla BMW:n rekisteriselosteessa osoitteessa http://www.bmw.fi/rekisteriseloste.
Palvelut tarjotaan ajoneuvoon asennetun SIM-kortin avulla. Puhelu- ja tiedonsiirtomaksut sisältyvät Palveluiden hintaan. BMW kerää, tallentaa ja käsittelee ajoneuvoa koskevia tietoja lainsäädännön sallimissa rajoissa ja siinä laajuudessa kuin se on tarpeen palveluiden sisällön suunnittelua ja käyttöä varten. Tietoja säilytetään niin kauan kuin tietojen säilyttäminen on tarpeen edellä mainittujen tehtävien hoitamiseksi, minkä jälkeen tiedot välittömästi poistetaan.

1. BMW ConnectedDrive -palvelut

BMW ConnectedDrive -peruspalveluita ovat Teleservices-palvelu (SA6AE) ja Älykäs hätäpuhelu -palvelu (SA6AC), jotka on valmiiksi aktivoitu, kun ajoneuvo luovutetaan, ja jotka ovat käytettävissä rajoittamattoman ajan.

Lisävarusteena on Suomessa saatavilla ConnectedDrive Services -palvelut (SA6AK) ja sen lisätoiminto Remote Services (SA6AP).

BMW ConnectedDriven palvelut on mahdollista saada toimimaan Suomessa myös yksittäin maahantuotuihin autoihin, jos autossa on asennettuna nämä uuden sukupolven SIM-kortilliset ConnectedDrive-palvelut (pois lukien Pohjois-Amerikan markkinoille valmistetut autot). Yleisesti nämä varusteet ovat olleet saatavilla autoihin, jotka on valmistettu heinäkuusta 2013 alkaen. Muutoksen voi tehdä maksutta lähettämällä asiasta sähköpostia osoitteeseen info@bmw.fi. Viestissä tulee ilmoittaa auton tunnistetiedot (rekisterinumero, alustanumero) ja valtuutettu BMW Service -toimipiste, jonne BMW-auton halutaan olevan jatkossa yhteydessä Teleservices-palvelun kautta.

a. ConnectedDrive Services (SA6AK)

ConnectedDrive Services -palvelu käsittää BMW Online -mobiiliverkkopalvelun ja My Info -palvelun. Tämän palvelun on oltava tilattuna, ennen kuin muita BMW ConnectedDrive -palveluita voi tilata.

b. Älykäs hätäpuhelu (SA6AC)

Älykäs hätäpuhelu -toiminto soittaa sisäänrakennetulla puhelimella hätäpuhelun BMW:n hätäkeskukseen, jos törmäystunnistimet aktivoituvat (esimerkiksi turvatyyny tai etuistuimen turvavyönkiristin laukeaa). Hätäkeskuksen työntekijä keskustelee englanniksi asiakkaan kanssa, tiedustelee kuljettajan ja matkustajien vointia ja hälyttää pelastustoimen. Hätäpuhelutoiminnon voi aktivoida myös itse pyytääkseen apua muille tienkäyttäjille.
Hätäpuhelutoiminnon käyttö edellyttää ajoneuvon tunnistamista ja paikantamista sekä avun tarjoamiseksi tarvittavien tietojen välittämistä BMW:n hätäkeskukseen. Käyttäjän pyyntö sekä tarvittavat tiedot välitetään palveluntarjoajille, joilta BMW tilaa palvelut. Palveluntarjoaja käyttää tietoja yksinomaan kyseisenpalvelun tarjoamiseen ja säilyttää niitä, kunnes toimenpiteet on asianmukaisesti suoritettu. Muutoin tietoja ei välitetä kolmansille osapuolille.

c. BMW Teleservices (SA6AE)

Teleservices-palvelun tarkoituksena on varmistaa, että ajoneuvo toimii moitteettomasti. Ajoneuvon tekniset tiedot lähetetään BMW:lle tarvittaessa tai kun toiminta aktivoituu asiakkaan toimesta. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi tiedot kuluvista osista ja ajoneuvon tilaa koskevat tiedot, kuten ilmoitukset, tieto akun lataustasosta sekä ajoneuvon tunniste- ja paikannustiedot vikatilanteessa. Kun ajoneuvo tarvitsee huoltoa, tiedot lähetetään ajoneuvoon pysyvästi asennetun SIM-kortin välityksellä valtuutettuun huoltoliikkeeseen, BMW Liikkuvuuspalveluun tai sopivalle palveluntarjoajalle yhteydenottoa ja ajan varaamista varten. Vastaanottaja säilyttää tietoja, kunnes toimenpiteet on asianmukaisesti suoritettu. Muutoin tietoja ei välitetä kolmansille osapuolille. Ajoneuvossa on Teleservice Report -toiminto, joka siirtää säännöllisin väliajoin ajoneuvon teknisiä tietoja BMW:lle. Tietoja hyödynnetään BMW-tuotteiden jatkuvassa kehittämisessä. Tietojen siirto koskee yksinomaan ajoneuvon tilaa koskevia teknisiä tietoja. Teleservice Report -toiminnolla ei siirretä muita tietoja, kuten ajoneuvon sijaintitietoja. Teleservice Battery Guard -toiminto seuraa jatkuvasti ajoneuvon akun lataustasoa. Jos akun lataustaso laskee alle tietyn tason, tieto siitä välitetään valtuutettuun huoltoliikkeeseen, joka ottaa tarvittaessa yhteyttä asiakkaaseen huollon varaamista varten. My BMW ConnectedDrive -asiakasportaaliin (”My BMW ConnectedDrive”) kirjautumalla asiakas voi halutessaan myös määrittää, että hänelle ilmoitetaan tekstiviestillä (tai push-viestillä, jos kyseessä on BMW i -asiakas), jos akun lataustaso on laskenut kriittisesti pysäköintivalon jäätyä palamaan.

d. Remote Services (SA6AP)

Lisävarusteisen Remote Services -palvelun (SA6AP) käyttö edellyttää kirjautumista My BMW ConnectedDrive -portaaliin osoitteessa www.bmw-connecteddrive.fi. Palvelu on tilattava kerran, minkä jälkeen se on käytettävissä rajoittamattoman ajan.

Palvelun avulla asiakas voi älypuhelimellaan lukita tai avata ajoneuvonsa välimatkan päästä. Tietyissä ajoneuvoissa asiakas voi soittaa äänimerkkiä ja vilkuttaa valoja. Asiakkaan pyynnöstä ajoneuvon tilaa koskevat tiedot, kuten tieto ajoneuvon sijainnista, lähetetään ajoneuvosta BMW:lle. Jos ajoneuvossa on lisävarusteena lisälämmitin, myös lämmitysajankohdat on mahdollista ohjelmoida. BMW ConnectedDrive App -sovelluksen voi ladata iPhone®-puhelimiin Applen App Storesta ja AndroidTM-puhelimiin Google PlayTM -kaupasta. Lisätietoja muun muassa tietojen käsittelystä on mahdollista tarkastella ennen sovelluksen asentamista.

Lisätietoja

Lisätietoja BMW ConnectedDriven palveluista saat BMW-jälleenmyyjältäsi.