ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOA

BMW EfficientLightweight -konsepti.

ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOA

BMW EfficientLightweight -konsepti.

BMW EfficientLightweight -konsepti on malliesimerkki tehokkaan ja dynaamisen ajamisen täydellisestä yhdistettävyydestä. Sillä erityisen kevyiden ja jäykkien materiaalien kuten hiilikuidun käyttö matkustamossa, alumiinin alustassa, suurlujuuksisten terästen korissa tai nykyaikaisimpien magnesiumseosten käyttö moottorissa vähentää polttonesteen kulutusta ja parantaa samalla suoritusarvoja ja ajodynamiikkaa.

ENEMMÄN TEHOA. VÄHEMMÄN PAINOABMW EfficientLightweight -konsepti.

BMW EfficientLightweight -konsepti on malliesimerkki tehokkaan ja dynaamisen ajamisen täydellisestä yhdistettävyydestä. Sillä erityisen kevyiden ja jäykkien materiaalien kuten hiilikuidun käyttö matkustamossa, alumiinin alustassa, suurlujuuksisten terästen korissa tai nykyaikaisimpien magnesiumseosten käyttö moottorissa vähentää polttonesteen kulutusta ja parantaa samalla suoritusarvoja ja ajodynamiikkaa.

VÄHÄINEN PAINO. SUURI KIIHTYVYYS.

VÄHÄINEN PAINO. SUURI KIIHTYVYYS.

Taka-akselista alumiiniseen konepeltiin, M kevytmetallivanteista CFRP-kattoon – tutustu BMW EfficientLightweight -konseptin monipuolisuuteen, esimerkkimallina BMW M4 Coupé.

Polttonesteen kulutus EU-yhdistetty l/100 km: 8,8 [8,3]
CO2-päästö yhdistetty g/km: 204 [194]

ERINOMAINEN JÄYKKYYS JA TURVALLISUUS: HIILIKUIDUSTA VALMISTETTU MATKUSTAMO.

ERINOMAINEN JÄYKKYYS JA TURVALLISUUS: HIILIKUIDUSTA VALMISTETTU MATKUSTAMO.

Ensimmäisillä sarjatuotannosta valmistuneilla hiilikuitumatkustamoilla BMW i mullistaa autonvalmistuksen. Sillä näin BMW asettaa uusia mittapuita kevytrakenteiden alalla. Erinomaisen lujuutensa ansiosta se toisaalta tarjoaa matkustajille parhaan mahdollisen turvan onnettomuustilanteissa, toisaalta se on kuitenkin riittävän kevyt kompensoidakseen korkeajänniteakun tuoman lisäpainon. Tulos: enemmän turvallisuutta ja avara, mukava tilantunne painon säästyessä – ja dynamiikan parantuessa näin entisestään.
Hiilikuitu-hightechmateriaalin käyttö BMW i3- ja BMW i8-mallien kaltaisten autojen suursarjatuotannossa on tähän saakka ainutkertaista. Pitkään tämän materiaalin käyttö oli vain rajallista, koska materiaalia työstettiin vain käsin. Nykyisin BMW Group tuottaa hiilikuitunsa ja hiilikuitulevynsä itse ja mahdollistaa näin suursarjatuotannon autonvalmistuksessa.

POLTTONESTEEN KULUTUS JA CO2-PÄÄSTÖT.

Polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöä koskevat tiedot riippuvat valituista varusteista ja renkaista.
Ilman sulkeita ilmoitetut arvot koskevat perusmallia, jossa on vakiovarusteinen vaihteisto ja sulkeissa ilmoitetut arvot mallia, jossa on valinnainen vaihteisto (ks. lisävarusteet).
Lisätietoja uusien henkilöautojen virallisista kulutus- ja CO2-päästötasoista löydät kaikista jälleenmyyjäliikkeistä saatavasta Uuden auton kulutustiedot ja CO2-päästöarvot -vihkosta tai Liikenteen turvallisuusviraston (TraFi) sivuilta autovertaamo.trafi.fi.